Jeg forstår godt at det er et svært valg. Og jeg er meget i mod at man bevidst snyder mænd til at blive gravid, fx ved at lyve om prævention.
Jeg forstår dog også godt, at man kan blive revet med af en stemning og glemme præventionen. Det er bestemt også sket for mig selv.
Hvis jeg var i samme situation ville jeg beholde barnet. Jeg synes ikke du har et større ansvar for at sørge for prævention end han har. Begge parter løber en risiko og må leve med konsekvenserne.
Som nogle af de andre er inde på, så er der konsekvenser ved begge valg. Hvis du beholder er du bundet til et menneske du ikke kender gennem et barn. Måske vil han ikke være i barnets liv, måske skifter han mening. Måske vil han være en god far, måske en dårlig. Der er mange uforudsigelige ting ved det valg.
Hvis du vælger en abort, vil det slide på dig psykisk og måske fysisk. I forbindelse med at jeg har forsøgt at blive gravid, har jeg aborteret mere end en gang. Og smerten ved at miste forestillinger, håb og drømme om et barn, som du måske allerede har dannet, er svær at bære.
Du må mærke efter i dig selv, og mærke hvad du bedst kan leve med. Og del dine tanker og følelser med et menneske som kender dig, som du stoler på og som ikke dømmer dig. Deres råd kan du formentlig meget bedre brug end fremmede på internettet, som måske aldrig har skulle træffe det valg. Og måske har de, men de kender stadig ikke dig, dine følelser og reaktioner.
Uanset hvad du vælger, så ønsker jeg dig alt det bedste. Stol på din egen intuition, og døm ikke dig selv for hårdt. 
Anmeld
Citér