Nyfødt har mange afføringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.601 visninger
13 svar
5 synes godt om
27. oktober 2022

LEEV

Kære alle,

Har netop født en sund og rask pige for 14 dage siden. Vi oplever bare at hun har utrolig mange bleer med afføring.. som i VIRKELIG MANGE!!

Jeg skifter hende mellem 10-12 gange bare om natten og vi bruger ca. én pakke bleer om dagen. Det er ikke fordi der er meget afføring i hver gang, men den skal jo skiftes. Sundhedsplejesken har ikke rigtig nogle kommentere til dét og mener det er fordi hun spiser godt, men det virker bare ret voldsomt. Nogle gange skifter jeg den flere gange under samme pusling.

Problemet er at jeg må vække hende om natten for at skifte og hun får rød rumpet.

Er der andre der har oplevet det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2022

Bonusmorogmor

Vores lille fyr brugte også crazy mange bleer som helt spæd. Han blev ammet de første tre måneder og vi fandt aldrig ud af hvorfor og det gik op og ned som vinden blæste ��

Ammer du? 
Hvis ja, kan du måske spise noget hun dårligt tåler? 
Søg evt hjælp i en ammegruppe på Facebook :-) 

Hvis du giver flaske, kan det være den type mme ikke passer hendes mave? 
Vi har fx oplevet at Nan supreme pludselig efter 7-8 ugers brug, gav diarrelignende tilstande med afføring efter hver eneste flaske samt rød irriteret fortykket hud bagi. Det forsvandt da vi skiftede til Arla baby and Me øko, og han har nu afføring ca 1-2 x i døgnet ����

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Sådan var det også læææænge for os. Vi har aldrig brugt Libero - havde vi dælme ikke råd til

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Darling

Det er heeelt normalt jeg fødte for 2 måneder siden og den første måned sked han bare helt vildt og næsten konstant

Anmeld Citér

27. oktober 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kære alle,

Har netop født en sund og rask pige for 14 dage siden. Vi oplever bare at hun har utrolig mange bleer med afføring.. som i VIRKELIG MANGE!!

Jeg skifter hende mellem 10-12 gange bare om natten og vi bruger ca. én pakke bleer om dagen. Det er ikke fordi der er meget afføring i hver gang, men den skal jo skiftes. Sundhedsplejesken har ikke rigtig nogle kommentere til dét og mener det er fordi hun spiser godt, men det virker bare ret voldsomt. Nogle gange skifter jeg den flere gange under samme pusling.

Problemet er at jeg må vække hende om natten for at skifte og hun får rød rumpet.

Er der andre der har oplevet det samme?

Åh ja, jeg husker tydeligt den periode. Synes godt nok at 10-12 på en enkelt nat lyder voldsomt. Men de hyppige små saftige prutter kan jeg sagtens huske. 
det døgn vi skiftede flest bleer blev det til 19. Ja vi talte. Havde vel ikke bedre at lave
hyppigheden af afføringen bliver heldigvis reguleret før end man ser sig om. 
Stort tillykke med jeres pige. 
Ja jeg ammede begge piger, de har haft samme afføringsmønster.

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Mrs.

Det gjorde min datter også.. var helt vildt  

men stoppede da hun var 3 måneder ca. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Soonmom

Det gør de i starten, helt normalt

Anmeld Citér

28. oktober 2022

LEEV

Tak for jeres tilbagemeldinger. Er glad for at høre at det er normalt

vi prøvede det ikke med vores 1. Fødte så derfor bliver man helt nervøs.

kan i fortælle mig om jeres også gør det når de sover… det så syndt man skal vække dem?

Anmeld Citér

28. oktober 2022

fehår

Vores tredje er nu snart 4 måneder og havde afføring måske 10-12 gange dagligt de første 10 uger. Vi brugte så mange bleer, det var helt absurd. Nu er hun 16 uger, og der kan gå en uge imellem ammebæ, men der kan også være 5 bleer på en dag. Ammebørn er så mærkelige

Mht. søvn og lorteble: jeg forsøger at vurdere, hvor fyldt bleen er. Er bleen meget fyldt, prøver jeg skånsomt at skifte ble. Nogle gange kan det lykkes uden at vække. Ellers bliver numsen bare så rød, og det er jo heller ikke sjovt. Heldigvis sker det sjældnere og sjældnere i søvne nu, hvor hun er større.

Anmeld Citér

4. november 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Vi har haft det samme med vores den yngste og hun pruttede også i søvne, tiltider opdagede jeg det jo ikke da jeg sov, så skiftede jeg hende når jeg kunne. Vil sige hun pruttede i perioder rigtig meget helt frem til 7 mdr og aldrig under 5 prutbleer om dagen indtil da. Dog pruttede hun ikke så tit mens hun sov efter hun blev 3 mdr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.