Kan jeg være gravid.. fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2022

Katrine12345

Lang historie kort. Har indenfor de sidste par måneder haft to spontane aborter. Vi er gået igang med 3 forsøg, og jeg er ret sikker på jeg havde ægløsning 6-7 oktober. (Uden at teste det). Har ikke haft mens efter sidste Abort, som startede 19 september. Det vil sige en cyklus på ca. 31-32 dage hvis man regner aborten som første mens dag. Efter mine beregninger skulle jeg derfor ca være 4+5 idag. Testede negativ 4+0 med babyplan strimmel. For to dage siden kom hvad jeg troede var mens, men det var kun let brunligt og er stoppet helt igen. Testen idag var negativ. Tog en af de tidligere fra rfsu. Er mega fortvivlet, ved godt det handler om at være tålmodig men det er fisme svært… tror i jeg kan være gravid? Jeg har symptomer men ikke som ved de andre graviditeter. Det skal lige siges at jeg i første graviditet blødte på helt samme måde 3 dage med brunlige pletter. Kunne teste svagt positiv dagen efter det stoppede. Er der nogen som har prøvet det samme, med svag mens og testet først negativ men så positiv? Har brug for gode historier tror jeg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2022

Anonym

Ærligt, nej du burde kunne teste positiv nu, og din cyklus kan godt være rodet efter en abort

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Katrine12345

Anonym skriver:

Ærligt, nej du burde kunne teste positiv nu, og din cyklus kan godt være rodet efter en abort

Tak for dit ærlige svar!

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Anonym

Er ked af hvad du har været igennem. Det er hårdt at gå at håbe gang på gang. Virkelig. Jeg har også prøvet to spontane aborter og nu en ny, tredje graviditet - alt sammen indenfor et halvt år. Så jeg forstår dig virkelig godt. Min positive historie i det er, at denne tredje graviditet indtil videre går godt. 

Og mere generelt fik jeg råd fra gynækologen i forbindelse med mine spontane aborter om ikke at miste håbet fordi der statistisk er gode chancer for en vellykket graviditet - også efter to aborter. 

Om der kan være en chance for graviditet igen nu kan kun tiden vise. Måske er du gravid - måske ikke. Men når du ikke har haft menstruation endnu, så er det svært at regne ud hvor langt du skulle være henne.

Når du ikke har testet efter ægløsningen, så har du reelt ingen chance for at gætte hvornår den lå eller kommer. Din cyklus kan være 4-8 uger om at blive normal igen efter aborten - eller den kan være blevet normal lige med det samme. Men du kan ikke vide det med sikkerhed. 

Så du må desværre væbne dig med tolmådighed (selvom det er virkelig svært!) og teste igen om en uge, et par dage eller så længe du kan vente, eller indtil du får sikkerhed med en normal menstruation.

Held og lykke - håber det lykkes for dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.