Tak for alle jeres gode råd
Dagen har været hård... var inde og få svar kl. 9.00 og selvom jeg jo havde forberedt mig på dét lægen ville sige, så slog det mig alligevel ud.
Heldigvis har jeg verdens bedste mand, der kan bevare roen og overblikket, så mens jeg sad i min helt egen verden med en masse/slet ingen tanker, så formåede han at spørge ind og få forklaret dét vi nu skulle vide.
Jeg havde ret i, at det er en aggressiv brystkræft jeg har. Jeg skal skannes yderligere i morgen og torsdag, så de er sikre på, at det ikke har spredt sig til knogler/lunger/lymfer osv. Efter skanningerne bliver jeg sat i medicinsk behandling suppleret med Kemo de næste Ca 6 mdr. Og herefter venter der en operation, hvor de fjerner hele brystet...nu skal jeg bare beslutte om det andet bryst også skal fjernes nu de er igang.. rekonstrueres skal der i hvert fald.
Vi fortæller børnene det på torsdag, da vi skal hjem til mine forældre fredag og fortælle dem det. Jeg ved mine forældre vil tage det tungt, især min far, da min farmor døde af kræft og det gjorde min onkel også..lægen var dog "fortrøstningsfuld" og sagde at i langt de fleste tilfælde med min form for kræft, så kan den medicinske behandling samt kemo helt fjerne tumoren (som er 4,5 cm stor
) operation med fjernelse af brystet slipper jeg dog ikke for, da der også er forstadier til kræft udover selve tumoren..
vores børn får dét at vide, som vi selv ved og ikke mere. Og så må vi sørge for at snakke med hinanden om det hele og generelt være åbne og TURDE bringe emnet på banen.
Tak igen for jeres råd og bedringsønsker.
Anmeld
Citér