Baby på 6 måneder mister interesse for mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.200 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2022

Projektbaby2

Profilbillede for Projektbaby2

Hej alle. 

Jeg opstartede grød, da min datter var 5 måneder. Hun er enormt glad for mad og har lystigt spist. Hun er 6 måneder nu og pludselig nægter hun at åbne munden og græder, når hun skal have grød. Jeg forstår det virkelig ikke. Er der nogen, som har oplevet lignende og kan give et par råd? Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2022

AnoMor

Projektbaby2 skriver:

Hej alle. 

Jeg opstartede grød, da min datter var 5 måneder. Hun er enormt glad for mad og har lystigt spist. Hun er 6 måneder nu og pludselig nægter hun at åbne munden og græder, når hun skal have grød. Jeg forstår det virkelig ikke. Er der nogen, som har oplevet lignende og kan give et par råd? Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre

Har du skiftet grøden ud eller er det den samme?

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det skal nok komme igen. Det vigtigste er ikke at presse på. Det kan være han/hun ikke gider skemad mere, men hellere selv vil sidde med noget mad? Bliv ved med at tilbyde og gøre det til noget hyggeligt.

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Projektbaby2

Savanna skriver:

Det skal nok komme igen. Det vigtigste er ikke at presse på. Det kan være han/hun ikke gider skemad mere, men hellere selv vil sidde med noget mad? Bliv ved med at tilbyde og gøre det til noget hyggeligt.

Tak for svar. 
Kan jeg egentlig begynde at give “rigtigt” mad fremfor mos og grød i den alder?

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Projektbaby2

AnoMor skriver:

Har du skiftet grøden ud eller er det den samme?

nej har ikke skiftet ud

Anmeld Citér

22. oktober 2022

AnoMor

Projektbaby2 skriver:

nej har ikke skiftet ud

Prøv evt st skifte ud så. Kan være at hun bare er utrolig træt af at få serveret det samme hver dag i en måned. Ligesom vi voksne ikke gider spise det samme hver dag  så gider babyer heller ikk når de begynder på fast føde

prøv evt noget frugtmos eller grøntsagsmos.

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det må du fra 6 måneder. I starten kan man godt blive bekymret for, hvor meget/lidt de spiser og om det hele nu går. Men børnene tager det i deres helt eget tempo, så nogle er hurtige og nogle bruger lidt længere tid. 

Nogle vil gerne have mad på ske, mens andre VIL SELV. Jeg opgav grød og mos efter en måneds tid, hvor han næsten ikke ville røre det, og gav ham mad i stænger. Så blev han pludselig meget mere interesseret og han hurtigt teknikken. Det giver en masse oprydning, men også gode oplevelser med mad.

Vi startede med bananpandekager, kogte gulerødder, brocolli, frikadelle, bondebrød... Du kan finde en masse inspiration, hvis du søger på BLW

I dag vil han gerne acceptere skemad (især hvis det er boller i karry eller andet lækkert ).

Du skal i hvert fald ikke være bekymret, så længe baby gerne tager flaske/ammer ved siden af.

Anmeld Citér

22. oktober 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Prøv at give hende en ske selv også. Det virkede da vi oplevede der. Et værre svineri men baby kan nogle gange godt lide at være med selv. Og ja skift endelig også mellem grødtyper og mos-topping. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.