Ar på kinden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
10 svar
6 synes godt om
21. oktober 2022

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig træt af det. Min lille søn på 1 år har fået et ar i ansigtet efter at have kredset sig selv en nat til blods. Godt og vel en måned siden. 

Det første billede er fra d. 27 sep og det andet billede er sådan det ser ud nu. 

vil det forsat være et ar når han er så lille? Kan man evt. gøre noget ved det så det bliver usynligt når han bliver ældre, nu hvor der er gået en måned? Puttede fedtcreme på det den gang, men er bange for jeg har gjort det værre, eftersom jeg måske har smurt for meget på, såret faldt dsv også af efter 1-2 dage.  

hilsen en mor der vil det bedste for sit barn. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er virkelig træt af det. Min lille søn på 1 år har fået et ar i ansigtet efter at have kredset sig selv en nat til blods. Godt og vel en måned siden. 

Det første billede er fra d. 27 sep og det andet billede er sådan det ser ud nu. 

vil det forsat være et ar når han er så lille? Kan man evt. gøre noget ved det så det bliver usynligt når han bliver ældre, nu hvor der er gået en måned? Puttede fedtcreme på det den gang, men er bange for jeg har gjort det værre, eftersom jeg måske har smurt for meget på, såret faldt dsv også af efter 1-2 dage.  

hilsen en mor der vil det bedste for sit barn. 

Det vil højst sandsynligt forsvinde når han vokser op. 

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg tror også det går væk igen. 

Min søn fik en flænge på næsen, som lægen faktisk troede ville efterlade et ar, det var så slemt at de overvejede at lime eller lign.

De sagde vi skulle være gode til at bruge solcreme på arret. Men det er måske ikke så relevant på denne årstid for jer. Der er intet at se i dag på hans næse. 

Anmeld Citér

21. oktober 2022

1518

Jeg forstår sagtens din bekymring. Min datter slog hul lige midt i panden, da hun var halvandet. Hun blev limet, og 3 år senere har hun stadig et lille, fint ar. Det er dog som om, at det ligeså stille bliver mindre og mindre tydeligt, så jeg håber, at det med tiden forsvinder helt  Tænker at hun som teenager ellers vil blive ret så træt af det

Anmeld Citér

21. oktober 2022

AnoMor

1518 skriver:

Jeg forstår sagtens din bekymring. Min datter slog hul lige midt i panden, da hun var halvandet. Hun blev limet, og 3 år senere har hun stadig et lille, fint ar. Det er dog som om, at det ligeså stille bliver mindre og mindre tydeligt, så jeg håber, at det med tiden forsvinder helt  Tænker at hun som teenager ellers vil blive ret så træt af det

Jeg kan trøste dig med (hvis det ikke går væk) at hun ikk behøver blive træt af det. 
jeg faldt ved at toilettet som 4 årig og flækkede øjenbrynet. Jeg har derfor et ar stadig fordi det var en dyb flænge. Den har aldrig generer mig det mindste

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Kir

Tænker ikke du har gjort noget galt ved at bruge fedtcreme, det gør jeg selv når jeg har sår med skorpe, synes det heler pænere. Hvis du sørger for at smøre det ekstra godt med solcreme de næste par somre, så bliver arret pænere med tiden. Ellers tænker jeg ikke du kan gøre så meget. Men synes ikke det er så stort, så måske kommer man ikke til at se det rigtig. 

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Mrs.

Pleje som kir siger. 
og ja det skal nok blive pænt, hvis ikke forsvinde så falme så meget man ikke ser det  

min dreng havde et ar over næsen og over øjenbrynet (næsen tog han med spisebordet i børnehaven og øjenbrynet fik han en på hovedet med en skovl i børnehaven). Det over øjenbrynet er så fint at man skal vide det er der for at se det, og det over næsen er der men er lille og falmet meget i farven.. 

de får nogen knubs de små ar kan desværre ikke undgåes for evigt..

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Du kan evt. bruge den creme her:

Beaute pacifique scars and stripes creme mod ar og strækmærker (beaute-pacifique.com)

Ved du om cremen er velegnet til en babys hud? Kender du nogen der har babyer der bruger denne creme til dem? eller dine egne på ca. hans alder? Bare så jeg ikke smøre noget på ham der ikke er godt for ham, når han kun er 1 år. For kan ikke læse at babyer kan benytte cremen. Så vil bare være sikker, inden jeg køber det.

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

Ved du om cremen er velegnet til en babys hud? Kender du nogen der har babyer der bruger denne creme til dem? eller dine egne på ca. hans alder? Bare så jeg ikke smøre noget på ham der ikke er godt for ham, når han kun er 1 år. For kan ikke læse at babyer kan benytte cremen. Så vil bare være sikker, inden jeg køber det.

Ifølge Kemiluppens app er der stoffer i som er mistænkte for at være hormonforstyrrende i så jeg tror ikke at jeg ville bruge den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.