Dræn i øret narkose.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2022

Zims

Hej jeg ved ikke lige hvad debat kategori dette her emne høre inde under.
det er sikkert ikke så mange mænd der skriver herinde. Men jeg er en af dem der skriver. Jeg er far til en dejlig dreng på 2 år. Elsker min lille søn så højt. Sagen er den han skal have dræn i øret. Og jeg er så nervøs så mega nervøs. Er så bange for det med narkosen at han måske ikke vågner igen mener bare jeg har hørt at det godt kan se når man kommer i fuld narkose. Og jeg har det så dårligt ang det. Min kone er lige så nervøs og vil gerne være stærk overfor hende derfor vælger jeg at skrive herinde da jeg er ved at gå til indeni af bekymring. Jeg har 3 dejlige børn 2 af dem er mine papbørn og den sidste altså vores lille dreng er jeg far til. Og tanken om der skulle ske en af dem noget er ikke til at bære. En forældres værste mareridt. Så ja egentlig håber jeg bare på at folk måske vil fortælle om da deres børn fik dræn i ørene så jeg forhåbentligt kan få lidt ro i kroppen. For jeg kender ikke så meget til det med dræn i øret. Og gruer for den narkose. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2022

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har 2 øre børn den ene har fået lagt dræn 3 gange den anden har fået det vil tro 5 gange plus fjernet mandler og polyber  og hun har nu fået lagt dræn igen som 8årig første gang var hun vil tro 9 måneder.

Og det er sådan et lille indgreb som går utroligt hurtigt der er ikke nået at være bange for

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Kastanje

Træk vejret heeeelt dybt. Det er absolut den mildeste operation”, der overhoved kan foretages. Barnet er væk i 5 minutter. Mine sønner hsr fået lagt dræn 4 gange samlet. 
min yngste blev kranieopereret da han var 2,5 mnd og vejede 7 kg….. 4 timer under bedøvelse.
Han fik opereret testiklen ned i den enten side som da han var 1 år. Så slap du helt af - det er mikroskopisk, det indgreb dit barn skal igennem. 

Sandsynligheden for at dit barn bliver kørt over af en bus er langt større, end at han ikke vågner efter dræn. 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Du når knap nok at sætte dig ned, før han er ude af narkose igen. Det er grimt at se sit barn lagt i narkose, grimt at holde det fast med masken på, men det er meget hurtigt og smertefrit. Mine drenge har fået lagt dræn 5-6 gange, og min datter har været i fuld narkose pga operation 10+ gange

Anmeld Citér

19. oktober 2022

HilliHallo

Det er en overfladisk narkose, det vil sige at barnet bliver lagt til at sove med en maske på. Fuld narkose (større indgreb) bliver barnet også intuberet, men det er slet slet ikke gældende ved dræn. 

Narkoselægen er pædagogisk og alle er rolige og vant til at have med børn at gøre. 

Proceduren tager omkring 5min. 

Lægen kigger barnet i øret. Renser evt. Laver et lille bitte snit på trommehinden, sætter drænet på plads (mikro-perle) og så er det slut. 

Barnet kommer til opvågning. Vil græde de første minutter indtil han er helt vågen eller til i kommer hjem i vante omgivelser. 

Fortæl lægen at I er nervøse, det er helt ok. 

Vh ØNH-sygeplejerske 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Zims

Hej alle sammen tusind tak for jeres svar må indrømme de hjælper mig og kan høre i også har været ude for hårde ting. Tak fordi i tog jer tid til at svare mig. Hilihallo hvad er forskellen på de forskellige narkoser? Den overfladiske er måske ikke så slem? 

Anmeld Citér

19. oktober 2022

ErDuHerIkkeSnart

Søde bekymrede far. Roooo på!! Narkose er jo  noget, som mange af os prøver mange gange i løbet af et liv, for både stort og småt. Det er “bare” et dræn!  Så selvom jeg er med på, at det aldrig er sjovt at se sine små gennemgå behandling, så kan det måske hjælpe lige at holde i proportionerne: Der er tale om en fuldkommen standard og ufarligt indgreb der foretages fuldkommen rutinemæssigt på et uendeligt antal børn hvert år. Alt går fint

Anmeld Citér

20. oktober 2022

KoFy

Endnu en mand her.

Det kommer helt sikkert til at gå godt.

Det eneste, jeg har hørt omkring bedøvelse af børn (og sikkert også voksne) er, at lige når de 'går under', så kan de tage en kæmpe vejrtrækning ind og så puste hurtigt ud, så brystkassen falder sammen hurtigt.

Måske du kan forhøre dig hos lægen, om dette er korrekt? For så er I begge forberedt på, at det kan se lidt voldsomt ud, selvom det er helt normalt.

PS. Som en, der har været under fuld bedøvelse masser af gange, så er det bestemt ikke ubehageligt at blive bedøvet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.