At stemme blankt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
12 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2022

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der ved om når man stemmer blankt at den stemme går til det parti der får den laveste stemme?? Altså til det parti der får færrest stemmer?? For så er der jo ingen mening i at stemme blankt!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er der nogen herinde der ved om når man stemmer blankt at den stemme går til det parti der får den laveste stemme?? Altså til det parti der får færrest stemmer?? For så er der jo ingen mening i at stemme blankt!!

Nej, det gør den ikke! Det ville da også være meningsløst. En blank stemme regnes for ugyldig. 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Nej, det gør den ikke! Det ville da også være meningsløst. En blank stemme regnes for ugyldig. 

- men hvor har du fået den opfattelse? 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Pb18

At stemme blankt giver det signal at man gerne vil stemme, men ikke føler at der er nogle man vil stemme på. Stemmen går ikke til nogen, men man viser at man er interesseret i at deltage i demokratiet.

Hvis man bliver hjemme, så er det svært at vise om man er ligeglad med det hele, ikke synes at der er nogle der er værd at stemme på eller noget helt tredje 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

AnoMor

Som pb18 siger. 
ved ikke at stemme er stemmen ugyldig men man viser at man er interesseret men ikke ved hvem man vil stemme på. 
ved slet ikke at stemme så udviser man ligegyldighed og man har ikke lov til at brokke sig over regeringens beslutninger (efter min mening altså) 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Sprit25

At stemme blankt er en blank stemme. Den går ikke til nogen. 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

- men hvor har du fået den opfattelse? 

Fra min svigerfar

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har flere gange været hjælper på valgdagene. 

En blank stemme er blank og går til ingen af partierne. Men indgår i stemmeprocenten. Man viser altså deltagelse modsat blot at blive væk. 

En blank stemme er ikke en ugyldig stemme. En ugyldig stemme er hvis der er mere eller andet end et kryds på stemmesedlen. Folk kan finde på at skrive meget underligt på stemmesedlerne. Der skal med andre ord ikke være tvivl om, hvad folk har stemt på.

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Anonym

Vi er så piv heldige at vi bor i et land hvor vi har demokrati og indflydelse, derfor er det virkelig vigtigt at man vælger stemme blankt fremfor at ikke dukke op hvis man er i tvivl. 

Sofavælgere er der desværre nok af og er en skændsel mod demokratiet - tænk på hvor mange lande der hævder at have demokrati (Rusland, Iran etc.) hvor folk ikke har en dyt at skulle have sagt. Så heja for DK og de muligheder det giver at vi har indflydelse.

Og selvom man synes alle politikere er nogle idioter, hvilket mange sofavælgere og brokhoveder ofte gør, så skal man overveje om man alligevel ikke kan finde nogen med nogle emner og værdier man kan se muligheder i for at gøre sin indflydelse. Det skylder vi hinanden. Og ellers møder man op og stemmer blankt, bum færdig

Anmeld Citér

19. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Fra min svigerfar

Så synes jeg du skal skynde dig at klippe det ud jeg har skrevet om demokrati og sende til din svigerfar,  lyder som om han trænger til en opdatering 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.