Lømmelalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.323 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2022

321

Profilbillede for 321

Hej. Har en stor skøn hund på 9 måneder. Men han er godt nok en “røv med ører” der jævnligt glemmer alt hvad han har lært for tiden.

ved godt at det er hormonerne der raser og at det blot er en “fase” som så meget andet i livet

hvor lang tid var Jeres hunde i lømmelalderen ? 
og var de trælse eller mærkede I ikke noget til det ?

han halser lidt mere end han plejer, kan det være hormonerne der driller ?
Skal dog til dyrlægen inden så længe i en anden anledning, så vil lige spørge dem til det med det halsen hvis det ikke stopper. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2022

Mortiltreogmåskefire

Øv det er en lidt irriterende periode at skulle igennem, min erfaring er at med hanhunde først vender når de er ca 2 år

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Anonym

Vores gamle han hund var lige i lømmel alderen i 1 måneds tid, og så var han ovre det. Jeg trænede utrolig intenst med ham, og vi begyndte spor og ipo  mere seriøst da han ramte lømmelalderen. Om det har været med til at afdæmpe ham lidt ifht hans hormoner skal jeg ikke kunne sige, han var rottweiler/bullmastiff.. 

vores han hun efterfølgende var et MARERIDT! På trods af træning, og jeg tog endda hjem fra arbejde for at lufte og træne sport med ham, han trænede aguility, hyrdetræning, lydighed og var ude og svømme mindst 3 gange ugentligt, og alligevel smadrede han alt (som i alt! Han åd møblerne og tyggede sågar vores trægulv og vægge op!), besørgede indenfor og var bare en lort  vi havde hundepsykolog på ham osv intet virkede.. da han var lidt over 2 år vendte han 180 grader fra dag til dag lige pludselig.. Han var bordercollie.

jeg tror at race også har meget at skulle have sagt. 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej. Har en stor skøn hund på 9 måneder. Men han er godt nok en “røv med ører” der jævnligt glemmer alt hvad han har lært for tiden.

ved godt at det er hormonerne der raser og at det blot er en “fase” som så meget andet i livet

hvor lang tid var Jeres hunde i lømmelalderen ? 
og var de trælse eller mærkede I ikke noget til det ?

han halser lidt mere end han plejer, kan det være hormonerne der driller ?
Skal dog til dyrlægen inden så længe i en anden anledning, så vil lige spørge dem til det med det halsen hvis det ikke stopper. 

Unghundealderen er helt klart en udfordring hos os blev hun mere rolig efter halvandet år. 
Vi gik til hvalpetræning og der fik vi blandt andet rigtig god sparring med de andre, der havde samme problem. 
vi har en corgi

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Fra dag til dag da han var 2 år. Det var værre at have ham, end en baby han er en alaskan malamute 

Anmeld Citér

18. oktober 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vores gamle han hund var lige i lømmel alderen i 1 måneds tid, og så var han ovre det. Jeg trænede utrolig intenst med ham, og vi begyndte spor og ipo  mere seriøst da han ramte lømmelalderen. Om det har været med til at afdæmpe ham lidt ifht hans hormoner skal jeg ikke kunne sige, han var rottweiler/bullmastiff.. 

vores han hun efterfølgende var et MARERIDT! På trods af træning, og jeg tog endda hjem fra arbejde for at lufte og træne sport med ham, han trænede aguility, hyrdetræning, lydighed og var ude og svømme mindst 3 gange ugentligt, og alligevel smadrede han alt (som i alt! Han åd møblerne og tyggede sågar vores trægulv og vægge op!), besørgede indenfor og var bare en lort  vi havde hundepsykolog på ham osv intet virkede.. da han var lidt over 2 år vendte han 180 grader fra dag til dag lige pludselig.. Han var bordercollie.

jeg tror at race også har meget at skulle have sagt. 

det var vildt med Jeres nummer to. Tænker også der er forskel på racerne. Nogle racer er mere sociale end andre racer og har det måske sværere med at være alene hjemme. Vores har heldigvis kun spist ting af mindre værdi. Så vi krydser fingre for at det bliver ved det.

Anmeld Citér

18. oktober 2022

321

Profilbillede for 321
SDD skriver:

Unghundealderen er helt klart en udfordring hos os blev hun mere rolig efter halvandet år. 
Vi gik til hvalpetræning og der fik vi blandt andet rigtig god sparring med de andre, der havde samme problem. 
vi har en corgi

Jep. Vi har haft hund før, men man glemmer hurtigt at der godt kan være nogle udfordringer i unghunde tiden  men vi forsøger at få ham ud at lege med nogle ældre hunde en gang imellem, som kan sætte ham på plads. Plus at vi går til hundetræning. 

Anmeld Citér

20. oktober 2022

Anonym

321 skriver:

det var vildt med Jeres nummer to. Tænker også der er forskel på racerne. Nogle racer er mere sociale end andre racer og har det måske sværere med at være alene hjemme. Vores har heldigvis kun spist ting af mindre værdi. Så vi krydser fingre for at det bliver ved det.

Jep han var hardcore lille ballade teenager  

kostede mig næsten min tålmodighed

Anmeld Citér

21. oktober 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jep han var hardcore lille ballade teenager  

kostede mig næsten min tålmodighed

Ja og bagefter står de der og kigger med store brune hundeøjne på en. Også er de stadig dejlige uanset hvor meget ballade de laver

Anmeld Citér

21. oktober 2022

Anonym

Ja og bagefter står de der og kigger med store brune hundeøjne på en. Også er de stadig dejlige uanset hvor meget ballade de laver

Ja det er forfærdeligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.