Spinalbedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
15 svar
2 synes godt om
17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Jeg skal snart ha’ planlagt kejsersnit, og jeg ligger næsten helt søvnløs over tanken om spinalbedøvelsen. Haha 

Jer der har prøvet den - hvor lang tid tager det cirka at få den? Altså fra de stikker nålen ind til nålen er ude?

Kh den dybt nåleforskrækkede..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Du får en lokalbedøvelse, den kan du mærke. Herefter tager det få sekunder så er du spinalbedøvelsen lagt. Det gør ikke ondt! 

hilsen hende der skal ned og ligge når hun får taget blodprøver

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

havudsigt skriver:

Du får en lokalbedøvelse, den kan du mærke. Herefter tager det få sekunder så er du spinalbedøvelsen lagt. Det gør ikke ondt! 

hilsen hende der skal ned og ligge når hun får taget blodprøver

Arh okay! Nu spørger jeg dumt - så først et stik med lokalbedøvelse - derefter en ny som så er spinalbedøvelsen?

Anmeld Citér

17. oktober 2022

fehår

Jeg kunne slet ikke mærke nålen. Den ene gang måtte de lægge den om tre gange, og jeg mærkede det ikke nogen af gangene. Det gik meget hurtigt, synes jeg. 

Anmeld Citér

17. oktober 2022

CBbaby

Det spændte en smule - som ved tandlægen. Men bare på ryggen. Men det var lokalbedøvelse. Og det var så det. Det tog måske 2-3 min  

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Kastanje

Jeg måtte spørge om de havde givet bedøvelsen for jeg havde intet mærket. Ville lægge de tanker helt væk. Seriøst  ~ en blodprøve er langt værre.

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Jeg måtte spørge om de havde givet bedøvelsen for jeg havde intet mærket. Ville lægge de tanker helt væk. Seriøst  ~ en blodprøve er langt værre.

Wow! Virkelig? Okay, det er dejligt at høre. Lyder som om det er hurtigt overstået!

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Girafmor

Enig med den anden kommentar, det er værre med blodprøve. Det er hurtigt overstået, og jeg oplevede det ikke som slemt.

Det føles lidt tjuhej fordi man hurtigt skal ned og ligge når den er lagt - går ud fra det er fordi den virker hurtigt

Så jeg fik at vide at når den var lagt fik jeg at vide at jeg skulle ligge mig - og så skulle det være med det samme.

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Enig med den anden kommentar, det er værre med blodprøve. Det er hurtigt overstået, og jeg oplevede det ikke som slemt.

Det føles lidt tjuhej fordi man hurtigt skal ned og ligge når den er lagt - går ud fra det er fordi den virker hurtigt

Så jeg fik at vide at når den var lagt fik jeg at vide at jeg skulle ligge mig - og så skulle det være med det samme.

Er det fordi blodprøven kan mærkes mere, at du synes det? 
Føler nemlig ikke blodprøve er så “slemt” mere, fordi jeg er ved at blive vant til dem nu.

Anmeld Citér

18. oktober 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg kunne godt mærke den. De gav mig noget mere lokalbedøvelse og så gik det fint. Det var ikke behageligt, men gik ret hurtigt så det er ikke noget jeg vil være nervøs for en anden gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.