Fra amning til flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej. 

Min datter er knap 5 mnd og jeg kan ikke få min mælkeproduktion op. Hun får ikke nok mælk, og er blevet anbefalet nu at starte med at supplere med mme. MEN ! Hun vil simpelthen ikke tage flasken. 
hun vil gerne fjolle og åbne munden, spytte den ud og sådan forsætter hun. Men drikke af den vil hun bestemt ikke. 
jeg har forsøgt at ligge med hende, sidde med hende osv. hun vil simpelthen ikke tage ved den. Skal siges hun heller ikke bruger sut af samme grund! 
nogen ideer? 

har købt bibs flasker med anatomisk naturgummi hoved. Da det er et tilsvarende hovede til den eneste sut (også fra bibs) som hun har kunne få i munden uden at kløjes i den - den er god som legetøj men ellers bruges den ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2022

fehår

Har du prøvet Medela Calma-flasker?

Nå ja, og tit er det nemmere, hvis det ikke er mor, der introducerer flasken. Mor er jo forbundet med bryst, og så vil baby stejle, fordi flaske da slet ikke er lige så interessant.

Anmeld Citér

16. oktober 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Har du prøvet Medela Calma-flasker?

Nå ja, og tit er det nemmere, hvis det ikke er mor, der introducerer flasken. Mor er jo forbundet med bryst, og så vil baby stejle, fordi flaske da slet ikke er lige så interessant.

Nej det kunne være jeg skulle prøve at købe et par af dem og forsøge med. Havde aldrig hørt om dem.. 

desværre er far ikke hjemme til hverdag, så der er kun mig til at give flaske..

Anmeld Citér

16. oktober 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg har ikke kunne få nogle af mine babyer til at tage flaske i den alder, når de var vant til amning. Du kan prøve med:

• tudkop evt med en blød tud
  • En lille kop eller glas (snapseglas)
  • Drikkedunk med sportstud

Det er også mere fremtidssikret end at forsøge at introducere sutteflaske ved 5 måneder. Spørg evt du sundhedsplejerske af om du kan begynde på grød nu. 

Anmeld Citér

16. oktober 2022

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Jeg har ikke kunne få nogle af mine babyer til at tage flaske i den alder, når de var vant til amning. Du kan prøve med:

• tudkop evt med en blød tud
  • En lille kop eller glas (snapseglas)
  • Drikkedunk med sportstud

Det er også mere fremtidssikret end at forsøge at introducere sutteflaske ved 5 måneder. Spørg evt du sundhedsplejerske af om du kan begynde på grød nu. 

Vi er begyndt grød lige så stille netop fordi min mælkeproduktion ikke kan følge med mere, og så får hun vand af glas og det gør hun godt. 
men pga hun bliver sulten og frustreret vil hun ikke have grød nu. Hun vil ammes og ammes og så bliver hun ked fordi der ikke kommer nok til at mætte hende. 

må prøve at købe de der medela flasker, og så må hun indtil jeg kan få hende til at tage flaske få mme i et glas mellem amningerne.. er bare svært at få hende til at drikke nok med glas.. 

Er så ærgerligt at amningen bare ikke kan fungere nu når det har kørt til UG indtil nu..

Anmeld Citér

17. oktober 2022

fehår

Anonym skriver:

Vi er begyndt grød lige så stille netop fordi min mælkeproduktion ikke kan følge med mere, og så får hun vand af glas og det gør hun godt. 
men pga hun bliver sulten og frustreret vil hun ikke have grød nu. Hun vil ammes og ammes og så bliver hun ked fordi der ikke kommer nok til at mætte hende. 

må prøve at købe de der medela flasker, og så må hun indtil jeg kan få hende til at tage flaske få mme i et glas mellem amningerne.. er bare svært at få hende til at drikke nok med glas.. 

Er så ærgerligt at amningen bare ikke kan fungere nu når det har kørt til UG indtil nu..

Baby burde ikke behøve mere mælk ved 5 måneder end ved 4 måneder, så er du sikker på, løbet er kørt for din produktion?

Ammer du om natten? Aften- og natamninger er sådan en god, nem måde at øge mængden af mælk på. Hvis du har en brystpumpe, kan du også bruge den om dagen til powerpumping, hvor du tømmer brystet flere gange efter hinanden. Det er virkelig effektivt. 

Derudover er der diverse teer og fødevarer, som øger mælkeproduktionen. 

Måske har du allerede prøvet alle disse tiltag men ellers ville jeg lige byde ind, for du lyder forståeligt nok ked af, at amningen ikke længere bare kører.

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Baby burde ikke behøve mere mælk ved 5 måneder end ved 4 måneder, så er du sikker på, løbet er kørt for din produktion?

Ammer du om natten? Aften- og natamninger er sådan en god, nem måde at øge mængden af mælk på. Hvis du har en brystpumpe, kan du også bruge den om dagen til powerpumping, hvor du tømmer brystet flere gange efter hinanden. Det er virkelig effektivt. 

Derudover er der diverse teer og fødevarer, som øger mælkeproduktionen. 

Måske har du allerede prøvet alle disse tiltag men ellers ville jeg lige byde ind, for du lyder forståeligt nok ked af, at amningen ikke længere bare kører.

Tak 

har prøvet og ammer om natten. Siden hun var 1 måned er hun vågnet og blevet ammet 2 gange om natten, nu vil hun ammes 6-8 gange om natten.. 

vi har desværre forsøgt alt, men hun får bare ikke nok, og hun ammer så længe hvor der intet kommer at hun falder i søvn til sidst og så vågner op igen kort efter og er sulten  

Er så ked af det ikke kører, især fordi med min første var løbet kørt da han var 3 uger.. så har været SÅ glad for det bare har fungeret denne gang 

Anmeld Citér

17. oktober 2022

fehår

Anonym skriver:

Tak 

har prøvet og ammer om natten. Siden hun var 1 måned er hun vågnet og blevet ammet 2 gange om natten, nu vil hun ammes 6-8 gange om natten.. 

vi har desværre forsøgt alt, men hun får bare ikke nok, og hun ammer så længe hvor der intet kommer at hun falder i søvn til sidst og så vågner op igen kort efter og er sulten  

Er så ked af det ikke kører, især fordi med min første var løbet kørt da han var 3 uger.. så har været SÅ glad for det bare har fungeret denne gang 

Men er du sikker på, at det hænger sammen med sult? Det er jo ganske normalt, at babyer i perioder vil ammes oftere om natten, og det kan sagtens handle om andet end sult. Og hvis det handler om sult, kan det jo også være, at hun selv forsøger at regulere din produktion.

Er der nok våde tissebleer i løbet af døgnet? 

Min første kiksede amningen med efter 2 uger. Nummer 2 blev fuldammet, og hun var 4 1/2 måned gammel, vågnede hun pludselig mange, mange flere gange om natten. Hun var urolig og suttede hele tiden, og jeg var så bekymret for, at hun ikke fik nok mad. Ovenikøbet var hun tiltagende mobil, så hun tabte sig lidt.

Men hun nægtede flaske og mælk i kop, både MME og brystmælk. Jeg satte alt ind for at få amningen til at fungere, og det var så hårdt og tidskrævende, men det lykkedes. Hun ammede fuldt til 8 måneder, delvist til 15, og stoppede så selv med at ville amme. 

Det kan sagtens være, du stadig kan nå at vende det rundt, hvis du har lyst. Du kunne prøve at kontakte en ammevejleder? Sundhedsplejersker har desværre tit begrænset og ofte forældet viden om amning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.