Anonym skriver:
Tak
har prøvet og ammer om natten. Siden hun var 1 måned er hun vågnet og blevet ammet 2 gange om natten, nu vil hun ammes 6-8 gange om natten..
vi har desværre forsøgt alt, men hun får bare ikke nok, og hun ammer så længe hvor der intet kommer at hun falder i søvn til sidst og så vågner op igen kort efter og er sulten
Er så ked af det ikke kører, især fordi med min første var løbet kørt da han var 3 uger.. så har været SÅ glad for det bare har fungeret denne gang
Men er du sikker på, at det hænger sammen med sult? Det er jo ganske normalt, at babyer i perioder vil ammes oftere om natten, og det kan sagtens handle om andet end sult. Og hvis det handler om sult, kan det jo også være, at hun selv forsøger at regulere din produktion.
Er der nok våde tissebleer i løbet af døgnet?
Min første kiksede amningen med efter 2 uger. Nummer 2 blev fuldammet, og hun var 4 1/2 måned gammel, vågnede hun pludselig mange, mange flere gange om natten. Hun var urolig og suttede hele tiden, og jeg var så bekymret for, at hun ikke fik nok mad. Ovenikøbet var hun tiltagende mobil, så hun tabte sig lidt.
Men hun nægtede flaske og mælk i kop, både MME og brystmælk. Jeg satte alt ind for at få amningen til at fungere, og det var så hårdt og tidskrævende, men det lykkedes. Hun ammede fuldt til 8 måneder, delvist til 15, og stoppede så selv med at ville amme.
Det kan sagtens være, du stadig kan nå at vende det rundt, hvis du har lyst. Du kunne prøve at kontakte en ammevejleder? Sundhedsplejersker har desværre tit begrænset og ofte forældet viden om amning.