Børn alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.634 visninger
5 svar
2 synes godt om
14. oktober 2022

Anonym trådstarter

skal lige høre jeres syn på, hvor meget i mener små børn skal være under opsyn. 

situationen er den at min mand synes jeg er hys. 
vi har to små piger.. en på snart 2 år og en på snart 3 år. 
jeg er feks igang ude i køkkenet og far leger inde i stuen… men nogle gange kan far så pludselig komme i tanke om noget han lige skal ordne og så går han bare… uden hverken lige at sige til mig at jeg skal have et øje/ lytte på dem eller siger til pigerne at far lige smutter.

Jeg synes sagtens de kan lege alene og jeg kan også godt selv gå ud at lave kaffe eller noget andet… men så ved jeg de er alene og jeg lytter lige en ekstra gang efter om alt lyder ok. 

mit problem ligger i at man ikke lige italesætter at man lige smutter… så man ved at de er alene. 
Er det virkelig så hys?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

skal lige høre jeres syn på, hvor meget i mener små børn skal være under opsyn. 

situationen er den at min mand synes jeg er hys. 
vi har to små piger.. en på snart 2 år og en på snart 3 år. 
jeg er feks igang ude i køkkenet og far leger inde i stuen… men nogle gange kan far så pludselig komme i tanke om noget han lige skal ordne og så går han bare… uden hverken lige at sige til mig at jeg skal have et øje/ lytte på dem eller siger til pigerne at far lige smutter.

Jeg synes sagtens de kan lege alene og jeg kan også godt selv gå ud at lave kaffe eller noget andet… men så ved jeg de er alene og jeg lytter lige en ekstra gang efter om alt lyder ok. 

mit problem ligger i at man ikke lige italesætter at man lige smutter… så man ved at de er alene. 
Er det virkelig så hys?

herhjemme er det omvendt af det...

her går jeg både i mens de spiser eller er i bad fordi min stressede hjerne lige finder noget jeg skal huske og hvis jeg ikke gør det med det samme så er det væk mindre end 2 minutter efter..

så har desværre ikke nogen løsning andet end at snakke om det stille og roligt..

jeg har så også at jeg non-stop 24 timer i døgnet er "linket" til børnene så jeg kan ikke slå det fra at lytte efter dem og hvad der foregår.. heller ikke selvom farmand er hos børnene..

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Tinstin

Jeg kan faktisk også godt lide lige at få at vide, hvis far ikke længere holder opsyn med dem. Så længe, jeg tror, han er der, så lytter jeg jo ikke efter børnene - men det skal man jo, for de kan finde på meget skørt og småfarligt på kort tid. (Fx ved man bare, når der bliver stille, så skal gå hen til dem. Det slår sjældent fejl!)

Måske er jeg også hys, det ved jeg ikke, men så er du i hvert fald ikke den eneste.

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Soonmom

Jeg ville ikke tænke så meget over at de var "alene" (det er de jo på ingen måder), men mere hvis en græder, ville jeg ikke reagere hvis jeg troede manden var derinde

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg vil meget gerne vide når far bare smutter, hvis jeg er af den overbevisning at han har styr på unger.

Vi stod faktisk i en rigtigt lorte situation fra en del år tilbage da midterbarnet fra halvanden ..

Jeg var gået på badeværelset i go tro om far havde styr på hende .. det havde han så ikke ..

Det resulterede så i at jeg fandt min lille pige daffe rundt ude på "vejen" i vores kvarter alene iført ble kun ... Slap af man jeg var stik fucking tosset ...

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Enig med dig TS. Børn i den alder skal man lige have et øje eller i det mindste et øre på. I det mindste vide, at de er i et rum alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.