Vikle- hvilken til plussize mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.890 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2022

Anonym trådstarter

Søger erfaringer med vikler.

Er det jeres erfaring at det er noget man får brugt?

Og er her nogen plussize mødre som har en anbefaling til en som er god og nem at binde?

Jeg var buttet i forvejen men har taget over 20 kg på og er ikke engang tæt på termin endnu, så frygter om en alm. Onesize kan passe.

Jeg har ikke mulighed for at komme ud i butikkerne og prøve en masse og vil også gerne købe brugt af hensyn til miljøet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har selv en rimelig bred talje, men har fint kunne passe fastvikle, strækvikle, ringvikle og bæreseler uden problemer. 
Når jeg prøver at huske på da jeg købte fastvikle tror jeg at man kunne købe to slags, lang eller meget lang. Men ellers har der ikke været forskel. 
bruger selv str 48

Anmeld Citér

10. oktober 2022

fehår

Strækvikler er nemmest for begyndere og er rimelig meget one size fits all. 

Fastvikler er lidt sværere at lære, men fåes i forskellige længder. De fleste er størrelse 6 men har man lidt ekstra på sidebenene, kan man købe en størrelse 7 og være på den sikre side.

Ringslynge passer også langt de fleste, men jeg ville ikke anbefale ringslynge til nybegynder med nyfødt. 

Meld dig eventuelt ind i Slyngegalleriet på Facebook; de kan svare på nærmest alt

Hvis du er villig til at betale fragt, har jeg en strækvikle og en ringslynge, du gerne må overtage gratis. Begge dele er i fin stand.

Anmeld Citér

10. oktober 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Søger erfaringer med vikler.

Er det jeres erfaring at det er noget man får brugt?

Og er her nogen plussize mødre som har en anbefaling til en som er god og nem at binde?

Jeg var buttet i forvejen men har taget over 20 kg på og er ikke engang tæt på termin endnu, så frygter om en alm. Onesize kan passe.

Jeg har ikke mulighed for at komme ud i butikkerne og prøve en masse og vil også gerne købe brugt af hensyn til miljøet. 

Jeg er godt nok en spinkel pige og var det også under min graviditet. Så kan kun svare på første del af dit spørgsmål mht om en ville blev brugt. Og for mit vedkommende så JA. Jeg brugte den hver dag. Mit søn havde svært ved at sove selv. Så han blev altid bundet op i den også sov han på få minutter.

Anmeld Citér

10. oktober 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Strækvikler er nemmest for begyndere og er rimelig meget one size fits all. 

Fastvikler er lidt sværere at lære, men fåes i forskellige længder. De fleste er størrelse 6 men har man lidt ekstra på sidebenene, kan man købe en størrelse 7 og være på den sikre side.

Ringslynge passer også langt de fleste, men jeg ville ikke anbefale ringslynge til nybegynder med nyfødt. 

Meld dig eventuelt ind i Slyngegalleriet på Facebook; de kan svare på nærmest alt

Hvis du er villig til at betale fragt, har jeg en strækvikle og en ringslynge, du gerne må overtage gratis. Begge dele er i fin stand.

Det er rigtig sødt af dig, tak. Det vil jeg meget gerne. Jeg sender lige en pb.

Anmeld Citér

13. oktober 2022

MammaMette

Jeg er str 48/50 og kunne fint bruge stræk vikle. Vil anbefale at købe Stræk vikle fra ny, da den helst ikke må være for slap så at sige, og fastvikle brugt, så den er "gået til"

Er også mægtig glad for min fastvikle, i str 7. Jeg ville i ikke have været foruden nogen af dem, min datter er snart 1 år og 10 måneder, og bruger stadig fastviklen

Anmeld Citér

13. oktober 2022

fehår

MammaMette skriver:

Jeg er str 48/50 og kunne fint bruge stræk vikle. Vil anbefale at købe Stræk vikle fra ny, da den helst ikke må være for slap så at sige, og fastvikle brugt, så den er "gået til"

Er også mægtig glad for min fastvikle, i str 7. Jeg ville i ikke have været foruden nogen af dem, min datter er snart 1 år og 10 måneder, og bruger stadig fastviklen

Ang. strækvikler så kan der sagtens være en fidus i at købe dem brugt. Oftest bruger man kun strækvikler i kort tid, og mange mennesker køber også en og kommer aldrig rigtig i gang med at bruge den. Så er der stadig masser af stræk tilbage. 

Men ja, hvis en strækvikle føles slap, er den selvfølgelig ikke meget værd.

Anmeld Citér

19. oktober 2022

MammaMette

fehår skriver:

Ang. strækvikler så kan der sagtens være en fidus i at købe dem brugt. Oftest bruger man kun strækvikler i kort tid, og mange mennesker køber også en og kommer aldrig rigtig i gang med at bruge den. Så er der stadig masser af stræk tilbage. 

Men ja, hvis en strækvikle føles slap, er den selvfølgelig ikke meget værd.

Det er selvfølgelig rigtigt, jeg har bare været uheldig, med at købe brugt. Skulle nok have skrevet, at man skal mærke om der er nok Stræk i, inden man køber brugt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.