Væske i kroppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. oktober 2022

MR1991

Hej med jer 

Jeg er gravid med termin i næste uge. Jeg har fået meget ondt i fingrene og armene, især om natten. Med min søn havde jeg også lidt, men slet ikke i samme grad. 

Det er faktisk smerter om natten, og jeg sover virkelig dårlig pga det. Hvilke erfaringer har I med det? Hae akupunktur hjulpet jer eller andet? 

Min frygt er virkelig, at det ikke forsvinder efter fødslen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2022

Anonym

Jeg har ingen erfaring med lige netop det. Men jeg havde så mange smerter da jeg var gravid i hele kroppen og i mange måneder. Så snart han var ude så forsvandt alle mine smerter, bare for at berolige dig lidt.

Anmeld Citér

9. oktober 2022

MR1991

Anonym skriver:

Jeg har ingen erfaring med lige netop det. Men jeg havde så mange smerter da jeg var gravid i hele kroppen og i mange måneder. Så snart han var ude så forsvandt alle mine smerter, bare for at berolige dig lidt.

Jeg håber sådan, det bare er væk lige efter. Smerter er bare forfærdelige under

Anmeld Citér

9. oktober 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
MR1991 skriver:

Jeg håber sådan, det bare er væk lige efter. Smerter er bare forfærdelige under

Havde det som dig i 2. Graviditet. Helt opsvulmet af vand og det gjorde bare ondt! De første to døgn efter fødslen svedte jeg 10 liter væske. Det var helt sindsygt og vådt allevejne. Men ud kom det

Anmeld Citér

9. oktober 2022

MR1991

Roselil skriver:

Havde det som dig i 2. Graviditet. Helt opsvulmet af vand og det gjorde bare ondt! De første to døgn efter fødslen svedte jeg 10 liter væske. Det var helt sindsygt og vådt allevejne. Men ud kom det

Det er bare så vanvittigt hårdt, at have så ondt. Nu har jeg bestilt tid til akupunktur. Jeg kan slet ikke overskuelig at have det sådan i så lang tid. Prøvede du andet, for at lindre? 

Jeg håber, det bare kommer ud ligesom dig 

Anmeld Citér

9. oktober 2022

AnoMor

MR1991 skriver:

Hej med jer 

Jeg er gravid med termin i næste uge. Jeg har fået meget ondt i fingrene og armene, især om natten. Med min søn havde jeg også lidt, men slet ikke i samme grad. 

Det er faktisk smerter om natten, og jeg sover virkelig dårlig pga det. Hvilke erfaringer har I med det? Hae akupunktur hjulpet jer eller andet? 

Min frygt er virkelig, at det ikke forsvinder efter fødslen. 

Jeg havde det også meget i fingrene i slutningen af min graviditet. Specielt i lillefinger og ringefinger og halvdelen af hånden sov konstant og gjorde ondt. 
Det forsvandt som dug for solen så snart jeg havde født

Anmeld Citér

10. oktober 2022

MR1991

AnoMor skriver:

Jeg havde det også meget i fingrene i slutningen af min graviditet. Specielt i lillefinger og ringefinger og halvdelen af hånden sov konstant og gjorde ondt. 
Det forsvandt som dug for solen så snart jeg havde født

Det er så irriterende, jeg sover nærmest ikke om natten. Godt det først er kommet her i slutningen

Anmeld Citér

10. oktober 2022

AnoMor

MR1991 skriver:

Det er så irriterende, jeg sover nærmest ikke om natten. Godt det først er kommet her i slutningen

Du kan evt prøve at købe en lille stress bold. De dee som du kan masse i hænderne og de så folder sig ud igen. Det kan hjælpe meget med at få presset vandet ud af fingrene.

Anmeld Citér

10. oktober 2022

Anonym

Jeg tror ikke du skal være bekymret for om smerterne forsvinder, for væsken skal nok komme hurtigt ud efter fødsel så det ikke generer dine led. 

Havde også virkelig meget væske i kroppen og jeg afvandede virkelig virkelig meget lige efter fødsel via kateter i blæren og jeg fyldte kateterposen så meget at skulle tømmes hele tiden det døgn jeg havde den..

Vær obs på at de tømmer din blære under fødsel hvis du får epiduralblokade eller ikke kan gå på toilet selv, for afvanding begynder allerede under fødsel. De glemte at tømme min blære undervejs i fødsel, så baby havde svært ved at komme forbi den stopfyldte blære så det krævede lidt ekstra pressearbejde.  Ikke at det gjorde skade på nogen af os, men det kunne måske have gået lidt hurtigere hvis blæren ikke var stopfyldt.  

Er du hypermobil, for så er det nok derfor det generer dig så meget lige nu.. 

God fødsel og tillykke med din baby der kommer snart

Anmeld Citér

10. oktober 2022

MR1991

Anonym skriver:

Jeg tror ikke du skal være bekymret for om smerterne forsvinder, for væsken skal nok komme hurtigt ud efter fødsel så det ikke generer dine led. 

Havde også virkelig meget væske i kroppen og jeg afvandede virkelig virkelig meget lige efter fødsel via kateter i blæren og jeg fyldte kateterposen så meget at skulle tømmes hele tiden det døgn jeg havde den..

Vær obs på at de tømmer din blære under fødsel hvis du får epiduralblokade eller ikke kan gå på toilet selv, for afvanding begynder allerede under fødsel. De glemte at tømme min blære undervejs i fødsel, så baby havde svært ved at komme forbi den stopfyldte blære så det krævede lidt ekstra pressearbejde.  Ikke at det gjorde skade på nogen af os, men det kunne måske have gået lidt hurtigere hvis blæren ikke var stopfyldt.  

Er du hypermobil, for så er det nok derfor det generer dig så meget lige nu.. 

God fødsel og tillykke med din baby der kommer snart

Jeg kan godt huske, de tømte min blære under fødslen, fordi jeg ikke selv kunne tisse. Og der var ret meget - og der havde jeg også lidt med hænderne

Heldigvis er det da snart november, så hun kan komme ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.