Venlafaxin under graviditet og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2022

Dream

Er her nogen der har taget venlafaxin under graviditet og evt. Amning? Havde baby nogen bivirkninger af det og hvor meget tog i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2022

Anonym

Tror det er en virkelig god ide at tale med den læge eller psykiater der udsteder medicinen til dig og finde ud af hvordan du skal gøre. Når det kommer til medicin og graviditet er det lægen der kender dig der skal være med til at rådgive og ikke tilfældige folk på baby.dk. Det kan have fatale konsekvenser for dit og/eller barnets helbred når man har med den type medicin at gøre. 

Anmeld Citér

5. oktober 2022

Dream

Tror det er en virkelig god ide at tale med den læge eller psykiater der udsteder medicinen til dig og finde ud af hvordan du skal gøre. Når det kommer til medicin og graviditet er det lægen der kender dig der skal være med til at rådgive og ikke tilfældige folk på baby.dk. Det kan have fatale konsekvenser for dit og/eller barnets helbred når man har med den type medicin at gøre. 

Det siger du ikke?!

Hvor læser du at jeg spørger hvad jeg skal gøre?

Jeg spørger om nogen har taget det og hvordan baby har reageret fordi jeg er nysgerrig på andres erfaringer og fordi at jeg netop har læge(r) inde over som også har informeret om hvad der kan være af bivirkninger for baby, men samtidig anbefaler mig at tage det. Det er netop derfor interessant at høre andres erfaringer også i forhold til hvilken dosis de har fået.

Anmeld Citér

6. oktober 2022

Anonym

Det siger du ikke?!

Hvor læser du at jeg spørger hvad jeg skal gøre?

Jeg spørger om nogen har taget det og hvordan baby har reageret fordi jeg er nysgerrig på andres erfaringer og fordi at jeg netop har læge(r) inde over som også har informeret om hvad der kan være af bivirkninger for baby, men samtidig anbefaler mig at tage det. Det er netop derfor interessant at høre andres erfaringer også i forhold til hvilken dosis de har fået.

Kunne ikke lige læse i dit opslag at du allerede havde konsulteret din læge først. Formuleringen lød lidt som om det var noget du selv tog hånd om.

Beklager du føler dig stødt over mit svar. 

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Mariehønen1

Hejsa. Jeg er gravid 10+1 og tager Venlafaxin 150 mg. Både læge og sygehus siger god for det. Indtil videre går det fint og har i dag været til scanning og set en livlig baby. I min graviditet med min datter var jeg på Sertralin, og det gik også fint. Håber at det også gør det denne gang ���� Ved sidste fødsel skulle vi dog være på sygehuset i 24 timer efter for at være sikker på at barnet ikke fik bivirkninger. Der var heldigvis intet, så jeg føler mig rimelig tryg ved at være på medicin denne omgang

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Dream

Mariehønen1 skriver:

Hejsa. Jeg er gravid 10+1 og tager Venlafaxin 150 mg. Både læge og sygehus siger god for det. Indtil videre går det fint og har i dag været til scanning og set en livlig baby. I min graviditet med min datter var jeg på Sertralin, og det gik også fint. Håber at det også gør det denne gang ���� Ved sidste fødsel skulle vi dog være på sygehuset i 24 timer efter for at være sikker på at barnet ikke fik bivirkninger. Der var heldigvis intet, så jeg føler mig rimelig tryg ved at være på medicin denne omgang

Tal for din kommentar

Vi har også fået at vide at vi skal blive til observation på sygehuset 48 timer efter fødslen. 

Ammede du også på sertralin? 

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Mariehønen1

Dream skriver:

Tal for din kommentar

Vi har også fået at vide at vi skal blive til observation på sygehuset 48 timer efter fødslen. 

Ammede du også på sertralin? 

Ja det gjorde jeg. Oplevede heller ikke nogle problemer der

Anmeld Citér

17. oktober 2022

Dream

Mariehønen1 skriver:

Ja det gjorde jeg. Oplevede heller ikke nogle problemer der

Det er rart at høre. Selvom der er sagt god for det, er det rart at høre andres erfaringer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.