Hvor meget tøj skal nyfødt vinterbaby have på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2022

Anonym trådstarter

Hvor meget tøj skal en nyfødt vinterbaby have på? Kan læse mig til to lag på nettet, men er det nok med en kortærmet body som undertøj, og derudover en langærmet body og bukser og strømper, når man er indendørs? Er med på at der er forskel på børn og hvor varmt/koldt der er i rummet. Men som tommelfingerregel, er det så nok eller bør man købe nogle sweatre også og evt habe strømpebulser under bukserne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvor meget tøj skal en nyfødt vinterbaby have på? Kan læse mig til to lag på nettet, men er det nok med en kortærmet body som undertøj, og derudover en langærmet body og bukser og strømper, når man er indendørs? Er med på at der er forskel på børn og hvor varmt/koldt der er i rummet. Men som tommelfingerregel, er det så nok eller bør man købe nogle sweatre også og evt habe strømpebulser under bukserne?

Min yngste er fra januar '20. Den allerførste tid var hun meget nøgen (så vi kunne have hud mod hud), men så var vi pakket ind i vikle og/eller en dyne. Da hun begyndte at have tøj på havde hun en uldbody uden ærmer inderst, en langærmet body og strømpebukser eller bukser udover. Det fungerede så fint

Anmeld Citér

30. september 2022

Kastanje

Vi brugte kun uldbodyer med ærmer Ikke to gange body. 
vi var meget glade for vores bamsedragt og så dyne over i barnevognen.

Anmeld Citér

30. september 2022

Lje

Anonym skriver:

Vi har aldrig brugt lag-på-lag indenfor. Heller ikke da vi boede i væsentlig koldere omgivelser. Der var jo varmt indenfor.

Det lyder unødvendigt varmt hvis ellers barnet har en hel normal temperatur og omgivelserne har en hel normal rumtemperatur. 

Fornem rummet og mærk dig frem i nakken på baby. 

Vh.

Anmeld Citér

30. september 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har to, snart tre vinterbørn. Vi har brugt en langærmet uldbody og uldstrømpebukser for det meste. Hverken for varmt eller koldt. Da de er startet i institution vinteren efter, har de haft en uldbody uden ærmer og så en bluse og bukser over. 

Anmeld Citér

30. september 2022

Tip!

Vi får en vinterbaby til februar. 
vores lille hus er så fint lunt at jeg sjældent selv går i andet end bukser/tshirt.. Jeg tænker baby får en langærmet body på og bukser- eller en heldragt med en kortærmet body under. Når vi skal ud af huset har vi en voksi moove til autostolen og en striktrøje, selvfølgelig hue også - har derudover købt en lækker ulddragt jeg tænker han skal sove i (og dyne på selvfølgelig) i barnevognen udenfor når han bliver stor nok. 

Anmeld Citér

1. oktober 2022

Soonmom

En nyfødt ligger meget under en dyne, så to lag lyder voldsomt. Vi har kun brugt body+bukser til vores vinterbabyer

Anmeld Citér

1. oktober 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Jeg var lige ved at gå i panik over om jeg havde købt alt for lidt tøj, men det lyder til at det er meget passende. Og som flere skriver, så vil man jo ligge meget hud mod hud og have dyne op meget af tiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.