Når partner har oplevet utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
6 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2022

Anonym trådstarter

Min kæreste igennem 2 år, har oplevet utroskab i et tidligere forhold. De har et barn sammen, men er gode til at samarbejde og det hele er faktisk ret harmonisk imellem os alle sammen.

Men det er som om det indimellem dukker op hos ham og han begynder at tvivle på mig. I dag spurgte han mig hvem jeg havde haft besøg af siden topmadrasen lå skævt.

Hvordan pokker hjælper jeg ham lige her? Jeg bliver da en anelse ramt af at han åbenbart ikke stoler på mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

Det er, lidt karikeret sagt, ikke primært dig som skal hjælpe ham her, men ham som skal tage ansvar for at få bearbejdet sine gamle traumer således at de ikke er ødelæggende for hans nuværende relationer. Og selvfølgelig bliver du ramt af hans mistillid - den er heller ikke rimelig - og derfor må du gerne både kærligt og bestemt frabede dig den slags implicitte anklager fremover. 

Anmeld Citér

25. september 2022

Anonym

Min mand har været igennem lidt tilsvarende (bortset fra det er samtlige af hans ekser der har været utro!) og han kan på trods af vi ellers stoler på hinanden godt komme med sådan en dum bemærkning som du nævner. Der plejer jeg bare at sige “hvor er du åndssvag at høre på lige nu”, og så er den lukket, for han ved godt selv det er helt hul i hovedet. 

tror ikke du kan gøre noget for at hjælpe ham. Fortæl du ikke er ok med den slags anklager og så må han bearbejde det selv

Anmeld Citér

26. september 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Min kæreste igennem 2 år, har oplevet utroskab i et tidligere forhold. De har et barn sammen, men er gode til at samarbejde og det hele er faktisk ret harmonisk imellem os alle sammen.

Men det er som om det indimellem dukker op hos ham og han begynder at tvivle på mig. I dag spurgte han mig hvem jeg havde haft besøg af siden topmadrasen lå skævt.

Hvordan pokker hjælper jeg ham lige her? Jeg bliver da en anelse ramt af at han åbenbart ikke stoler på mig.

Det kan du ikke. Han kan kun hjælpe sig selv gennem selv terapi. 
jeg taler af erfaring.  Har oplevet utroskab flere gange fordi jeg har fundet dårlige kærester. Og sidste gang valgte jeg simpelthen at tage hånd om det fordi jeg var træt af den usikkerhed evig og altid. Så jeg arbejdede på mig selv og idag har jeg en fantastisk kæreste som jeg stoler hudløst på. Føler ikke usikkerhed eller noget dom helst mere. 

men en ting der helt sikkert hjælper er at vise ham hvor meget du vil ham og ingen andre. Handlinger taler højere end ord 

Anmeld Citér

26. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Min mand har været igennem lidt tilsvarende (bortset fra det er samtlige af hans ekser der har været utro!) og han kan på trods af vi ellers stoler på hinanden godt komme med sådan en dum bemærkning som du nævner. Der plejer jeg bare at sige “hvor er du åndssvag at høre på lige nu”, og så er den lukket, for han ved godt selv det er helt hul i hovedet. 

tror ikke du kan gøre noget for at hjælpe ham. Fortæl du ikke er ok med den slags anklager og så må han bearbejde det selv

Samtlige kærester har været utro!? Det er alligevel ret vildt. Gu ve hvad årsagen er til det. Er han kommet ind på det? Han må være faldet for den samme type kvinde før i tiden..

Anmeld Citér

26. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Samtlige kærester har været utro!? Det er alligevel ret vildt. Gu ve hvad årsagen er til det. Er han kommet ind på det? Han må være faldet for den samme type kvinde før i tiden..

Typen  har haft “fornøjelsen” af at møde en af dem engang ved en tilfældighed og ja.. det var min diametrale modsætning.. 

fest og farver alle ugens dage, og generelt taget et livs valg som jeg tænkte hørte ungdommen til… 

Anmeld Citér

26. september 2022

Anonym

Som de andre siger, ligger løsningen hos ham selv.. men! Dermed ikke sagt at du ikke kan hjælpe ham.

du skal bare ikke ud i at forsvare og bevise din gøren og laden! Men det er ok hvis han har brug for at sætte ord på en situation, så du ved hvordan han har det og kan være støttende og give et ekstra kys eller sød sms eller hvad der nu kunne give ham en følelse af at “hun er fandme min - og kun min”. 

jeg ser en mand pt, som har jaloux tendenser - jeg ved ikke hvor det kommer fra. Men med et job hvor jeg er ene høne blandt lutter mænd, så er det altså en udfordring. Jeg tror det handler om selvværd hos ham. Han kan sige ting som “du er jo omringet af fristelser”. Det kan jeg jo ikke gøre så meget ved. Andet end at sige, at jeg er professionel på mit job og aldrig ville røre en kollega eller samarbejdpartner med en ildtang. 
resten er op til ham at stole på. Men jeg sender ham da nogen søde beskeder i løbet af min arbejdsdag, fordi jeg ved det betyder noget for ham at han ved jeg har ham i tankerne. Og jeg har lyst til det! Vigtigst af alt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.