Skoldkopper og barn syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.307 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2022

Anonym trådstarter

Åh nej, mit ene barn har fået skoldkopper og det andet får det nok også snart.

Jeg har ingem bedstemor til at passe. Hvordan skal jeg dog gøre i forhold til mit arbejde? Der går jo lang tid, inden han må komme i børnehave igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

A38

Tænker du må lave en aftale med din leder. Jeg ved der er nogen, der må bruge ferie eller fri uden løn foruden barn sygedage.

Anmeld Citér

25. september 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Ja, barn syg, omsorgsdage, ferie eller fri uden løn.

Anmeld Citér

25. september 2022

Soonmom

Som de andre siger, men en god ide at have en backup i form af en barnepige eller noget børnene kender, hvad plejer du at gøre når de er syge ?

Anmeld Citér

25. september 2022

Anonym trådstarter

Jeg plejer ikke at arbejde, da jeg har gået hjemme. Og de gange, hvor det har været nødvendigt har min kæreste gjort brug af sine 2 barn syg og så har min mor kunnet træde til, men det kan han ikke pga vigtig opgave på jobbet og min mor er død.

Jeg er kun i løntilskud, hvorfor jeg heller ikke kan vælge ferie (skal meldes 14 dage før), ikke har mulighed for fri uden løn, da jeg ikke får løn og heller ikke har ret til omsorgsdage.

Den anden bedste har stadig et arbejde...

Ingen barnepige og selv, hvis jeg havdd, ville hun også være i skole.

Så jeg er sgu lidt på bar bund...

Anmeld Citér

25. september 2022

Mrs.

Jeg plejer ikke at arbejde, da jeg har gået hjemme. Og de gange, hvor det har været nødvendigt har min kæreste gjort brug af sine 2 barn syg og så har min mor kunnet træde til, men det kan han ikke pga vigtig opgave på jobbet og min mor er død.

Jeg er kun i løntilskud, hvorfor jeg heller ikke kan vælge ferie (skal meldes 14 dage før), ikke har mulighed for fri uden løn, da jeg ikke får løn og heller ikke har ret til omsorgsdage.

Den anden bedste har stadig et arbejde...

Ingen barnepige og selv, hvis jeg havdd, ville hun også være i skole.

Så jeg er sgu lidt på bar bund...

Du må jo sige det til din arbejdsgiver som det er, at dit barn er syg og du ikke har andre muligheder for pasning. 
Kan jo være arbejdsgiver vil imødekomme med netop fx ferie påtrods af det ikke er meldt 14 dage før. De fleste arbejdsgivere er forstående over for man kan have et sygt barn som man ikke kan finde pasning til. Snak med dem. 

og dit barn er rask når der er sårskorpe på alle skoldkopperne - så smitter det ikke længere, og barnets almen tilstand er normal (ingen feber eller lign.) så du skal jo ikke have fri til de er helt væk ..

Anmeld Citér

26. september 2022

Anonym

Alle børn får skoldkopper, også er man jo bare nød til at være der, det er jeg helt sikker på at din chef har forståelse for

Anmeld Citér

26. september 2022

Soonmom

Hvad med din mand, har han ikke et job hvor han evt kan arbejde hjemmefra så?

Anmeld Citér

26. september 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vores datter har også for nylig været ramt af skoldkopper. Det begyndte i en weekend og så gik hele den følgende uge undtagen fredag med hende hjemme. Bedsterne er gamle, så dem skulle vi ikke risikere at smitte med helvedesild foruden de ikke magter pasning en hel dag længere. 

Vi skiftedes til at holde fri. Mig mere end min mand, da han ikke kan arbejde hjemmefra, men det kan jeg med mange opgaver. Din kæreste kan ikke bare sige, at han har en vigtig opgave på jobbet. Du har ligesom også et job, så det må være fælles ansvar at blive hjemme eller finde en løsning. Der er jo ikke andet at gøre, når det er noget så smitsomt som skoldkopper. 

Kan ingen af jer arbejde hjemmefra nogle af dagene? Godt nok er det ikke ligeså effektivt, når man har et sygt barn hjemme også, men det vigtigste kan man dog få lavet. Eller er I måske i den situation, at han er blevet smittet af en ven, så I evt. kan passe hinandens børn bare en dag hver hvis de da ikke er for hårdt ramt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.