Hospitalstaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.320 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2022

Anonym trådstarter

Hvad skal man have pakket i hospitalstasken til fødsel? Jeg ved på forhånd at vi skal være indlagt et par dage. 

Kan man bruge natbind i stedet for de der forfærdelige "bleer" de har på sygehuset, som ikke vil sidde fast?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2022

Anonym

Kig på hospitalets hjemmeside også lav listen udfra det. 

Jeg havde mit eget Toiletpapir med, Morgenkåbe, tøj, toiletsager og ekstra bind, jeg kunne først bruge alm Natbind efter 24 timer �� 

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym

Jeg blødte så meget at jeg faktisk havde et par voksen up an go på. De kan købes i lidl. De sidder til og skuer ikke rundt.

Anmeld Citér

22. september 2022

B&J

Jeg brugte hospitalets bind det første søg men da jeg kom hjem havde jeg købt dem her hold nu op de er så bløde og skønne https://www.med24.dk/personlig-pleje/hygiejne/tamponer-og-bind/abena-abri-let-anatomic-bind-20-stk?dfw_tracker=26995-11990&gclid=Cj0KCQjwj7CZBhDHARIsAPPWv3fZMY13nxGRSGiuMlm8nfgOjnstLXESAyEZxgBkew60u3LQ2-ctLmwaAm3LEALw_wc

ellers havde jeg faktisk ingen ting med da vi bare skulle til scanning og fødte 1  15 minutter efter

men min søster kom med

1 sæt tøj til baby 

1 køredragt 

Toiletsager

et sæt  tøj mig til at rejse hjem i da det jeg havde på var driv vådt efter vandt gik

skylleflaske den kan man bare ikke undvære så lækkert når man har født man lige kan skylle sig ren når man har tisset også bare dup med papir bagefter 

sandaler lige til at hoppe i 

Bleer bind osv var på sygehuset

Anmeld Citér

23. september 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg var glad for at have en drikkedunk med. Jeg skulle have masser af væske grundet kejsersnit. Lyskæde som du kan tænde om natten er også rart. Klip klappere eller Birkenstock. Og snacks jeg havde købt både efterfødsels bind og store natbind selv. Fik dem ikke brugt

Anmeld Citér

23. september 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg mindes faktisk ikke, at jeg havde brug for ret meget, da hospitalet havde det hele.

Men:
1 sæt tøj + dyne til baby til hjemturen
1 sæt tøj til dig selv til hjemturen
Underbukser, strømper, joggingbukser
Klipklapper el.
Toiletsager
Mobil + oplader
Evt. snacks

Anmeld Citér

23. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har kun tips til mor:

- en rulle blødt toiletpapir - det er rædsomt det de har på hospitaler

- snacks og noget lækkert at drikke. 

- Store underbukser

- en god creme og læbepomade hvis man skal være der lidt længere tid (for man bliver så tør af luften derinde)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.