Lille fontanelle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.449 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2022

Anonym trådstarter

Vores lillesøster på 2 måneder har meget små fontaneller. Venter på sygehustid. Har nogen mon oplevet, at dette ikke betød noget og at de ikke voksede for tidligt sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2022

fehår

Min første havde en meget lille fontanelle, som sundhedsplejersken slet ikke kunne mærke var åben. Vi blev sendt videre til Rigshospitalet, hvor hun blev undersøgt to gange. Lægerne der kunne godt mærke åbningen og var ikke bekymrede, men fulgte alligevel op på det et par måneder efter.

I dag er hun fem år, og jeg tror ikke, vi overhovedet har skænket fontanellen en tanke i årevis, før jeg læste din overskrift.

Jeg  for jer!

Anmeld Citér

21. september 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Min første havde en meget lille fontanelle, som sundhedsplejersken slet ikke kunne mærke var åben. Vi blev sendt videre til Rigshospitalet, hvor hun blev undersøgt to gange. Lægerne der kunne godt mærke åbningen og var ikke bekymrede, men fulgte alligevel op på det et par måneder efter.

I dag er hun fem år, og jeg tror ikke, vi overhovedet har skænket fontanellen en tanke i årevis, før jeg læste din overskrift.

Jeg  for jer!

Åh det lyder sørme dejligt. Jeg kan finde min datters. Havde din første en helt fin rund hovedform? Jeg tager billeder i vildskab, fordi sp antydede, at hendes hovedform måske var lidt lang... Men jeg er ikke sikker på, at hovedformen er så meget anderledes end storesøsters.

Anmeld Citér

21. september 2022

fehår

Anonym skriver:

Åh det lyder sørme dejligt. Jeg kan finde min datters. Havde din første en helt fin rund hovedform? Jeg tager billeder i vildskab, fordi sp antydede, at hendes hovedform måske var lidt lang... Men jeg er ikke sikker på, at hovedformen er så meget anderledes end storesøsters.

Hendes hoved var lidt aflangt faktisk, og det hæftede SP sig også ved hos os. Jeg mistede så meget søvn og var så stresset over situationen, og jeg føler med dig. 

Men alt var alligevel helt normalt

Anmeld Citér

21. september 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Hendes hoved var lidt aflangt faktisk, og det hæftede SP sig også ved hos os. Jeg mistede så meget søvn og var så stresset over situationen, og jeg føler med dig. 

Men alt var alligevel helt normalt

Amen det hjælper jo helt vildt, at du findes derude med din gode og lignende historie. Tusind tak fordi du skrev  

Anmeld Citér

21. september 2022

fehår

Anonym skriver:

Amen det hjælper jo helt vildt, at du findes derude med din gode og lignende historie. Tusind tak fordi du skrev  

Jeg håber så meget, at det også snart er overstået kapitel for jer, så I bare kan nyde lillesøster!

Anmeld Citér

21. september 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Min søn har en meget lille fontanelle (0,5 cm ca). Kiropraktor var den første der kommenterede på det. Egen læge og børnelæge har også set på hans hoved, og der er intet galt. Størrelsen på fontanelle er ikke vigtig, sålænge den er der (er det jeg har fået at vide)

Anmeld Citér

21. september 2022

Mrs.

Min datter har en lille fontanelle og helt normalt rundt hoved, og det har de ikke gjort yderligere ved  hun er sund og rask og lige som hun skal være

Anmeld Citér

21. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

den mellemste kunne Sp ikke finde fontanel så var bekymret for om den var vokset sammen for tidligt.. egen læge fandt den og sagde: " så længe den ikke er lukket er der ingen bekymring".. og så skete der ikke mere andet end at lægen lige tjekkede det også de næste 2 besøg selvom det ikke var standard i undersøgelsen..

han er lige blevet 4 år :) han har ikke helt rundt hovede.. svært at forklare men det er lidt mere ovalt uden at der har været fladt hovede nogen steder...

Anmeld Citér

21. september 2022

Anonym

Vores havde sammenvokset fontanelle og aflangt baghoved. Operationen gik fint og han er helt normal i dag og intet at se. Rundt hoved. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.