Ammegigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.135 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2022

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg ammer min baby på 3 måneder. Det går godt, men jeg har store problemer med smerter i hænder, håndled og fingre. Jeg er hypermobil og har også døjet med de her smerter i mild grad ellers, men det bliver meget værre under ammeperioder (gjorde det også med mit andet barn).

Nogle dage er det så slemt, at jeg har lyst til at stoppe amningen for at se, om det kan hjælpe. Det virker bare ærgerligt, når baby trives med amning.

Ved I, om lægen kan gøre noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg ammer min baby på 3 måneder. Det går godt, men jeg har store problemer med smerter i hænder, håndled og fingre. Jeg er hypermobil og har også døjet med de her smerter i mild grad ellers, men det bliver meget værre under ammeperioder (gjorde det også med mit andet barn).

Nogle dage er det så slemt, at jeg har lyst til at stoppe amningen for at se, om det kan hjælpe. Det virker bare ærgerligt, når baby trives med amning.

Ved I, om lægen kan gøre noget? 

Jeg gik til lægen da jeg havde smerter i hænder og fingre, og fødder hvis de var kolde om morgenen. 
Jeg fik at vide at der ikke var noget at gøre ved det andet end at stoppe amningen.

Jeg valgte at blive ved med at amme og leve med smerterne. De blev gradvist bedre efter hun begyndte at spise mad og ammede mindre. Da hun var 1 år havde jeg kun ondt hvis jeg forsøgte at binde en vikle. Nu er hun 2½ år, vi ammer stadig og jeg har ikke ondt mere. 

Anmeld Citér

20. september 2022

Anonym

Mit forsvandt også i takt med der blev introduceret andet mad, men sørg for at få spist sundt og gode fedtstoffer, det hjalp også mig

Anmeld Citér

20. september 2022

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg havde det i Ca 9-10 måneder efter fødslen og lægen kunne desværre ikke gøre noget. Jeg ammede til barnet var 2 år - men selvfølgelig langt mindre end de første 9 måneder. Så den sidste tid var der ingen problemer trods amning. 

Generelt synes jeg at jeg først havde min krop 'tilbage' efter Ca 9 måneder. Både generelt og ift. smerterne i ledende. Jeg ved ikke om det var amningen eller selve graviditeten der lavede rod i det hele, men i hvert fald gik det helt i sig selv til sidst. 

Føler med dig - kan godt huske hvor ondt det gjorde i alle led .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.