Eksperthjælp: Hvor langt henne er jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.604 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. september 2022

Rikke Nielsen

Hvad er det nemmeste at gøre, hvis jeg er i tvivl om hvor langt jeg er henne. Fik i uge 29 en udskrabning ( var knap 10 uger henne) foster gået til grunde med kromosoni fejl. Jeg har nu her haft menstruation d. 15 August, men ikke fået menstruation efter mon normale cyklus svarende til 28 dage. Jeg har haft taget nogle ægløsningstest og de mest positive har ligger omkring d. 4/5 september. Har kunne teste positiv på tidlig graviditets fra i Torsdags og almindelig graviditets test fra Fredag. Jeg synes det virker lidt forvirrende hvor langt jeg bør være henne. Jeg tænker selv at regne fra ægløsnings testen var mest positiv? Er der en måde at finde ud af det hele på eller er det at bevæbne sig med tålmodighed og betale sig fra en tidlig scanning måske omkring uge 7 ( med et gæt på at jeg så er så langt på det tidspunkt) tak.

Rikkes svar

Kære Seb

Tak for din besked og tillykke md den fine positive graviditetstest.

Det er rigtig fint, at vide hvornår du har testet fint positiv på graviditetstest. Fra den dag testen er helt tydelig, kan du regne med at være 4+0 henne. Så mit råd vil være at vente to uger inden du får den første scanning, da der så er sandsynlighed for at se forster med hjerteblink. Scanning før uge 6+0 vil ikke kunne vis eom hjertet er begyndt at slå. 

Mange hilsner Rikke Kristensen/Scanningsklinikken 50112112

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.