Hvornår menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2022

Anonym trådstarter

Min datter er nu fyldt 13 år. Hun udvikler sig helt normalt fysisk og mentalt, men hun har stadig ikke fået sin første menstruation, og jeg synes, det er sent. 

Jeg var selv knap 13, da jeg fik min, og har altid følt, det var sent. 

Men hvornår er "normalt" at få den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2022

Kontrast

Jeg var 13 (næsten 14 år,) da jeg fik det. Min venindes datter har haft det siden hun var 9 år. Tror det er meget forskelligt.

Anmeld Citér

13. september 2022

B&J

Da jeg gik i skole fik den første det som 13år resten 14-15-16 først 

i min søns klasse er der en på 11 der har fået det. Hun skal bare nyde hun ikke har fået det i nu

Anmeld Citér

13. september 2022

2017morigen

Jeg og min ældste datter var 11år og min mor var 12. Så generelt starter vi tideligt i vores familie.

Men så længe at hun er ved at få former og kønsbehåring så kommer det inden længe. Der er en pæn stor variation om hvornår der kommer.

Anmeld Citér

13. september 2022

Anonym

Jeg fik det først da jeg var 16 år, min mor 17 år og mine søskende som 14 årlig. Håber mine døtre først får det så sent som mig. For pokker hvor var det træls at have sin menstruation når man dyrkede så meget sport som jeg gjorde! 

Anmeld Citér

13. september 2022

Anonym

“I Danmark får piger deres første menstruation, når de er mellem 9 og 18 år.” Kilde: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/om-boern/pubertet/menstruation/

Mener at have læst et sted at det gennemsnitligt er omkring de 14 år. Så det skal nok komme

Anmeld Citér

13. september 2022

Anonym

Jeg fik selv mens som 16 år og 4 måneder. 
Min mor som 15 årig
Min søster som 15,5 år. 

Jeg er glad for det i dag. Vi går så også det senere i overgangsalderen end andre jeg kender

Anmeld Citér

13. september 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg var 15 og en af de sidste i min klasse den gang. JEg har engang læst at når piger når en vægt på 41 kg s¨sætter det gang i noget - men ved overhovedet ikke om det har noget på sig. kender en hvis datter var 9 - så det kan svinge meget. jeg synes også bare hun skal nyde det - hun kan tids nok komme til at "bøvle med det"

Anmeld Citér

13. september 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. 

Jeg sætter pris på det. 

Anmeld Citér

14. september 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter fik det da, hun var 12 år og 3 måneder sidste år. På hendes håndboldhold hvor de er 13 år er der flere som stadigvæk ikke har fået det. Det er meget forskelligt fra pige til pige. Hun skal bare nyde, at hun ikke har fået det endnu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.