Babyalarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.392 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2022

Anonym trådstarter

Hej kloge mødre.

Jeg sidder og kigger lidt på babyalarmer og der er jo et væld af muligheder. Har tænkt at det er smart med én der måler temperatur. Men så kan man jo også få med kamera osv. Men får man overhovedet brugt det? Hvad anbefaler I, ud fra jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Vi har været glade for neonate med temperatur. Har ikke savnet et kamera, nok mest fordi jeg synes det er lige i overkanten og mere nice to have end need to have. Jo mere et apparat kan, jo mere er der også der kan gå i stykker er min holdning. Men er nok også lidt firkantet og primitiv på det punkt

Men kender også nogle der er glade for kamera, for så kan de sidde og kigge på barnet hvert 2 minut.  Kender også nogen der bruger en med kamera via app. 

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Personligt har jeg aldrig haft et behov for kamera. Alle gør noget forskelligt, men min oplevelse er at spædbørn sover inde i starten og man er altid tæt på dem, så her er der ingen behov for alarm. Måske medmindre man er i bad (hvis der er tid til det når man er alene med en baby ).  Og når barnet begynder på lurer i barnevogn, så sover man selv, gør rent, spiser mm. Altså ikke tid til at kigge på en alarm, altså kamera, der er lyd altså det vigtigste. Det var min personlige holdning/oplevelse, som du kan bruge som du vil

Vi har brugt neonate med temperaturmåler til begge børn. 

Men vælg det du synes der giver dig ro og den rette mavefornemmelse. 

Anmeld Citér

10. september 2022

Musemåtte

Vi har Neonate med kamera, og jeg ville sagtens kunne leve uden den funktion. Men jeg er super glad for den, når baby er puttet klokken 19, så kan jeg se om hun bare siger lyde i søvne, eller mangler sut/har sparket dyne af osv. Tænker også jeg bliver glad for det, når hun sover på eget værelse.

Anmeld Citér

10. september 2022

Darling

Vi har neonate uden kamera

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Jeg en gammel neonate med flækket skærm på forældre-enheden og defekt temperaturmåler (viser altid minusgrader). Har aldrig savnet den funktion eller kamera. Tænker man kan vende sig til mange funktioner. Men hvad er det i bund og grund man har brug for? Mit behov er at jeg kan gå uden for hørevidde af baby, uden at risikere han vågner og græder forgæves. Da vi boede i en lille lejlighed med nr 1 kunne jeg altid høre baby. Nu vi er flyttet til noget større og har udeareal er det ikke over alt jeg kan høre baby. Så jeg er fint tilfreds med at babyalarmen bare kan transportere lyd til mig og så kan jeg selv gå til baby og tjekke temperatur og undersøge hvorfor han møffer ved behov

Anmeld Citér

10. september 2022

Mrs.

Vi har en jeg fandt i biltema til 129 kr, med lyd den ene vej. Og det er rigeligt. Vi bruger den meget sjældent, og når vi gør går jeg alligevel ind og ser til hende og mærker om hun er for varm/kold. 

min søn havde en med temperatur måler og jeg gik alligevel ind og kiggede til ham selv. Synes ikke det er nødvendigt for den kunne sagtens vise en fin temperatur men når jeg så mærkede ham i nakken var han for varm fx. Så min anbefaling er klart en helt simpel du kan høre baby i, og så gå ind og kig og mærk på baby. 

Anmeld Citér

10. september 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi havde en billig fra Ikea til vores første. Havde kun behov for at kunne høre når baby gav lyd. Men den var nu ikke ret god, da der let kom interferens, så man kunne høre lyde fra andre alarmer i området

Til nr to købte vi en Neonate, og den klarer opgaven med at sende lyd uden problemer. Den kan også vise temperatur, men jeg bruger det nu ikke. Jeg vil hellere vurdere vejret og temperatur udenfor og klæde barnet på efter dette. 

Dog er Neonate ikke ret holdbar i skærmen, så der gik ikke længe før skærmen på den ene enhed var gået i stykker.

Anmeld Citér

10. september 2022

Anonym

Vi har en neonate med temperatur, men bruger det ærligt talt ikke. Vi kunne godt have sparet de penge og købt en meget billigere - vores behov er ikke til mere end at der skal komme lyd den ene vej igennem og det er det 

Anmeld Citér

12. september 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Min datter er 2 år og min mand havde tilfældigvis et gammelt kamera liggende. Det har vi sat op på hendes værelse så vi kan se hende. Babyalarm har vi til gengæld ikke haft. Vi kan sagtens høre hende. Det er mere det, at kunne se om hun rent faktisk sover eller, hvad de lyde vi kan høre betyder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.