Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2022

Olismama

Profilbillede for Olismama

Hej! Vi venter vores første baby og er i fuld gang med at gøre klar  

Dog er vi i tvivl om vi skal anskaffe os en barnevogn (emmaljunga) med langt liggemål eller den kortere udgave.. Hvad vil I anbefale? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2022

Tip!

Jeg har købt en emmaljunga Nxt. Liggemålet er normalt, den syner bare lille. 

Anmeld Citér

8. september 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville nok vente med at købe til efter baby er født.

Vi har haft en af hver (til samme barn) og elskede den lille til indkøbsture og andet. Den virkede til gengæld kun i et halvt år, og han er endnu ikke klar til klapvogn. Vi har derfor også haft en langt liggemål, og den er uundværlig til længere gåture og lure, for han elsker at sove i den. 

Jeg ville altid vælge langt liggemål, hvis det var enten eller.

Anmeld Citér

8. september 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Der kommer an på jeres behov. Hvis baby skal sove ude i et par år, er langt liggemål godt.

Hvis I tager den vogn med kortere liggemål, så vælg et klapvognssæde, det kan lægges næste eller helt ned i vandret. Så kan de godt sover en fint i klapvognen også hvis de vokser tidligt ud af det korte liggemål. (Jeg har selv haft meget store babyer)

Personligt synes jeg det er mærkeligt med børn i barnevognen efter de har lært at sidde selv (omkring 9 mdr.). Der sidder de bare bedre og har bedre udsyn fra en klapvogn/kombivogn. Men det er en smagssag.

Lille bagagerum eller offentlig transport kan også gøre det svært med en stor barnevogn.

God opbevaringsplads under liften, stor kaleche/solskygge og konverteres til babyautostol kan også være godt at have i mente, når I ligger vogn.

Held og lykke med udstyrsjagten.

Anmeld Citér

8. september 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er mine børn for længst vokset fra barnevogn. Men vi havde en brio compakt, med et liggemål på 92, og den sov begge unger, lur i indtil de startede i børnehave. Så vi havde ik bruge for extra lang liggemål. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. september 2022

Mrs.

Vi har en brugt emmaljunga med langt liggemål til haven som hun kan sove i, og en mindre til når vi er ude og køre der senere kan laves om til klapvogn. 
Min søn sov i barnevognen til han ikke sov lur længere så langt liggemål er guld værd

Anmeld Citér

8. september 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

100% langt liggemål

Anmeld Citér

8. september 2022

Musemåtte

Jeg vil se på hvad jeres behov er. 

Jeg fik selv en meget stor baby, og planlægger at hjemmepasse, derfor købte jeg en stor vogn.

Men boede jeg i en storby, og baby måske startede i vuggestue omkring 8-9 måneders alderen, så havde jeg købt kombien, Nxt60F. Baby kan sagtens ligge i en god pose, og sove lur i den i weeekenden/på tur. 

Nxt90b kan der købes klapvognsdel til, så den er bestemt ikke et dårligt køb! Men det er det samme sæde der kan sættes på Nxt60, og der er stellet et par kilo lettere  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.