Nye briller: glidende overgang eller kontor-brille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
2 svar
2 synes godt om
29. august 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg fik briller som barn, og havde briller/linser i 20 år (hadede det) Fik så en Lasik operation, og har været foruden i 15 år. For 2 år siden måtte jeg så ty til skærm-briller, og nu er det tid til at få justeret styrken. Var til tjek, og optikeren mener desværre jeg nu skal have fuldtidsbriller med glidende overgang, og så et par ekstra skærm briller til arbejdet (er ved skærm hele dagen).

Jeg kan godt se mit syn er ved at være ringe, men jeg er både træt af at jeg nu skal have fuldtids-briller igen, og så nævnte et par af mine kolleger at de SLET ikke kunne med det der glidende overgang, de har istedet noget kaldet en “kontor-brille”. 

Så overdriver optikeren med både heldags-briller + skærmbriller? 

Er der andre der har gode eller dårlige oplevelser med glidende overgang?

Andre der trives med en kontor-brille (ikke sikker på jeg har forstået hvad det er)?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har briller med glidende overgang.

Man skal lige vænne sig til, at man skal dreje hovedet noget mere, så læsefeltet følger med. Sidder man fx og kigger ned i tastaturet og derefter op på skærmen, så skal man løfte hovedet og ikke kun blikket. Giver det mening? Jeg vil sige, at jeg vænnede mig til den glidende overgang på ganske få dage og er rigtig glad for det. 

Anmeld Citér

30. august 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har glidende overgang. Man skal bare vænne sig til det. Men der vil selvfølgelig altid være nogen som ikke bryder sig om det. Alternativt er bare, at du skal stå og skifte briller helle tiden - som bliver noget rod

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.