Rådighedsbeløb og forbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Synes du i bruger for mange penge på mad/husholdning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.222 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august

Anonym trådstarter

Afledt af en anden tråd - af ren nysgerrighed så vi kan sidde og sammenligne lidt. 

-hvor mange er i, i husstanden?

-hvad er rådighedsbeløb pr mnd? 
-hvad bruger i på mad/husholdning pr mnd? 
-har du nogen gode råd til at mindske forbrug eller faste udgifter? (Del gerne)

Vi er 1 voksen og 2 børn i husstanden (en stor og en med ble)

vores rådighedsbeløb er 10.000

vi bruger ca. 3500 pr mnd på mad/husholdning

jeg laver madplan og handler kun 1 gang ugentligt. 
vasker tøj om natten, vasker store ting op i hånden og så kører opvaskeren kun 2 gange ugentligt. 
gammelt sengetøj/viskestykker/ødelagt tøj mm. Afleveres i poser i h&m hvor man så får en rabatkupon pr pose stoffet genanvendes og man kan spare lidt hvis man skal have tøj i h&m win win

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Afledt af en anden tråd - af ren nysgerrighed så vi kan sidde og sammenligne lidt. 

-hvor mange er i, i husstanden?

-hvad er rådighedsbeløb pr mnd? 
-hvad bruger i på mad/husholdning pr mnd? 
-har du nogen gode råd til at mindske forbrug eller faste udgifter? (Del gerne)

Vi er 1 voksen og 2 børn i husstanden (en stor og en med ble)

vores rådighedsbeløb er 10.000

vi bruger ca. 3500 pr mnd på mad/husholdning

jeg laver madplan og handler kun 1 gang ugentligt. 
vasker tøj om natten, vasker store ting op i hånden og så kører opvaskeren kun 2 gange ugentligt. 
gammelt sengetøj/viskestykker/ødelagt tøj mm. Afleveres i poser i h&m hvor man så får en rabatkupon pr pose stoffet genanvendes og man kan spare lidt hvis man skal have tøj i h&m win win

Jeg har svaret "ja" jeg syntes vi bruger for mange penge på mad/husholdning, men det er kun pga de stigende priser.

Vi er 4 personer, 2 voksne og 2 teenagere.

Vores rådighedsbeløb er omtrent 20.000 når alle faste regninger inkl brændstof er betalt. Vi bruger ca. 12.000 kr pr månede, på mad, spise ude, biffen tur ect., jeg kan ikke stille et nøjagtigt regnestykke op.

Mht til at spare, så hjælper det ikke noget at man fx vasker om natten, det er ikke sikkert at strømmen er billigst der. Så betaler man for forbrug og ikke en gennemsnits pris, så download en app, så man kan se hvornår strømmen reelt er billigst. 

Ellers har jeg ingen gode råd. Desværre.

Anmeld Citér

29. august

Anonym

Vi har lidt over 30.000 til rådighed når faste udgifter er betalt. Af dem ryger 15.000 til opsparing og 15.000 til mad, benzin, forbrug (herunder café, bio og hvad vi ellers lige finder på i løbet af en måned). Vi er 2 voksne og 2 børn, heraf en med ble. 

Vi bruger for meget på husholdning, ja. Men vi kæmper med nogle ting i familien pt der gør at vi ikke har overskuddet til at handle efter tilbud som vi plejer eller handle kun én gang om ugen efter madplan. Vi prøver, men der ryger ofte måltidskasser i form af færdige retter vores vej selvom jeg ikke er fan af det, men det er en måde for os at overleve på. Det har vi accepteret for nu. 

Sparetips

- gennemgå budget én gang i kvartalet eller hvert halve år eller årligt og jagt tilbud på andre forsikringer, bank, mobilabonnement osv. Alt er til forhandling. 

- de klassiske som cykle frem for bil, madpakke i stedet for kantine, vand frem for sodavand, hjemmebag frem for køb. Er ungernes tøj hullet på knæene, kan de genbruges som shorts. Fyld vaskemaskinen. Sluk for vandet i badet når man sæber ind, koldere bade. Dyrk grønt og krydderurter i haven.  

Anmeld Citér

29. august

Anonym trådstarter

Vil lige tilføje et sparetip der nok mest er hvis man har overskuddet.. 

vi vasker meget tøj i hånden (helt Old School) hvis jeg alligevel skal vaske noget sart, så tager jeg resten i hånden også. Det sparer mig ofte en vaskemaskine (og jeg synes det er hyggeligt at sidde med).

Anmeld Citér

29. august

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ja jeg synes vi bruger for mange penge (som følge af prisstigninger). Vi har 24.000 i rådighedsbeløb og sparer deraf ca. 8-10.000 op i måneden. 

Så vi bruger min. 8000 kr på mad/husholdning/benzin kontoen. Det er nok nærmere blevet 10.000 kr i disse tider.

Min mand og jeg får 2000 kr hver til lommepenge. 

Derudover ryger der penge til tøj/sko/legetøj til børnene.

Rejser, nye møbler, større ting går fra opsparingskontoen.

Vi bruger det ikke pt, men har førhen sparet penge ved at handle en gang i ugen på nemlig.com. 

Anmeld Citér

29. august

Anonym

Vi bor 2 voksne, 2 blebørn og 2 katte i vores hustand. Vores rådighedsbeløb efter faste udgifter er lidt over 35.000. 
Vi bruger 7000 på mad og husholdning, inklusiv bleer. 3000 på benzin og 3-4000 på diverse. Resten går til opsparing. 
Vi bruger alt for mange penge på mad, fordi vi ikke jagter tilbud. 

Anmeld Citér

29. august

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har 15.000-16.000kr i rådighedsbeløb. Ligger 6.000kr på opsparingen. 
Så vi har ca 10.000 til mad, gaver, fornøjelser, benzin osv. 

Vi bruger ca 2500 på benzin om måneden, ca 5.000-6.000kr på mad og resten på tøj, gaver, bolig artikler osv. 

Vi er to voksne og to børn, på 6 og 3 år. 

Anmeld Citér

30. august

Anonym

Vi er en voksen og to store børn. 

Rådighedsbeløb ca 10.000 

Jeg synes, de stigende priser kan mærkes i budgettet, og jeg skal blive bedre til at handle tilbud diverse steder, men med en travl hverdag har jeg bare ikke tiden til det. 

Vi bruger vel 5000 kr på husholdning om måneden plus diesel og tøj mm. 

Vi har heldigvis forholdsvis billig fjernvarme, men opsparingskontoen er ikke, hvad jeg gerne ville have den til at være, da pengene ikke har været til det. 

Anmeld Citér

30. august

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har ca 6.500 kr i rådighedsbeløb efter regninger..

vi er 2 voksne og 3 børn- 2 med ble og en på MMA om natten stadigvæk...

hvis vi har været ekstra heldige at finde gule priser og ikke har skullet tanke bilen kan der måske være 400 kr i overskud når måneden er omme.. men ellers bliver alt brugt på mad og andre nødvendigheder...

jeg håber på at finde et job der kan hjælpe os med lidt mere luft i budgettet men lige nu er det svært med 2 små børn der også skal passes på... og så kommer der huslejestigning pga renovering hvor vi først ved den endelige stigning til januar.. foreløbigt er det steget 800 kr..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.