Hvor meget skal jeg malke ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2022

Anonym trådstarter

Hej! Jeg skal til MR-scanning og i den forbindelse skal den lille passes en times tid. H*n 3 mnd og vejer ca 6-7 kg nu (er ikke blevet vejet siden sidste mnd af sp), og jeg fuld ammer. 

Jeg ville malke ud til en flaske, da jeg vil amme inden mr, men hvis nu h*n ikke lige vil inden, eller vågner op og er sulten, synes jeg det er synd da mr kan tage 30-90 min. 

jeg har malket ud 1 gang til morgen efter amning (på modsatte bryst) og der var 40 ml, stoppede da det ikke løb nemt mere. Skal jeg malke mere ud?? Er svært når man ikke ved hvor meget der jo reelt kommer pr amning

forventer at nå 2 amninger inden scanningen. (Det er tidligt om morgnen, så når vi kører hjemmefra efter vi er kommet op, og så inden scanning)

hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2022

Anonym trådstarter

- eller kan jeg nøjes med de 40 ml som en “nød madpakke” og så amme når jeg kommer ud hvis det ikke er nok? 
h*n bruger ikke sut, så trøst er at blive vugget i armene, sutteklud at holde i eller amning. Ved godt flasken ikke giver samme tryghed men tror ikke min veninde er med på at starte en mælkeproduktion op

Anmeld Citér

22. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det er jo svært at svare på, hvor meget din baby spiser pr. måltid. Jeg tror bare, at jeg ville amme rigeligt ud. Vil din baby overhovedet tage sutteflaske? Det ville jeg nok afprøve på forhånd. 

Alternativ ville jeg læse op på, hvor meget mma, en baby på den alder/vægt spiser pr. måltid og så gå ud fra den mængde. Altså læse bag på dåserne i supermarkedet. Køb evt. en brik med mma for den ene gangs skyld, som din veninde kunne have i reserve. 

Og træk så vejret. Det skal nok gå. Man bekymrer sig altid mere end nødvendigt. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Anonym

Jeg kan godt forstå behovet men er sikker på det nok skal gå uanset hvor meget du får malket ud. Lidt er bedre end ingenting og det er ikke alle der kan malke lige så meget ud som der kommer når der bliver ammet. Men hvis du går ud fra at din baby ca. spiser en liter pr. døgn og så dividerer det med antal amninger pr. døgn får du et godt bud som måske er lige til den gode side. 

En liter fordi det ca. er det niveau de maksimalt kommer op på efter de første måneder. Det passer også med at man ca. siger 150 ml. pr. kg i døgnet (150x7=1050). Men børn er jo forskellige og nogle har bestemt behov for mindre andre lidt mere. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar  

jeg har 80 ml nu, så vi nøjes med det og så tænker jeg det hele nok skal gå. Gudskelov er det kun scanning imorgen, er mere bekymret for operationen, men der må jeg malke ud i god tid så der er nok og evt købe et par brikker i worst case scenario.. 

h*n har fået flaske med lidt kogt vand i et par gange og det er ok. Men dog med et 0 mnd sutte hoved da ellers løber alt for hurtigt. Har købt sådan nogle twist and Shake anti kolik flasker  så håber jeg vi kommer gennem det let 

tager lidt scanningen som generalprøve til operationen

Anmeld Citér

22. august 2022

fehår

Til fuldammede børn plejer 60-80 ml modermælk at være fint til en portion flaske  

Min mellemste var ammebarn og nægtede flaske, hvis jeg var ude i et par timer. Min yngste er også ammebarn, men tager glædeligt flaske for far en sjælden gang imellem. Vi bruger Medela Calma flasker. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Til fuldammede børn plejer 60-80 ml modermælk at være fint til en portion flaske  

Min mellemste var ammebarn og nægtede flaske, hvis jeg var ude i et par timer. Min yngste er også ammebarn, men tager glædeligt flaske for far en sjælden gang imellem. Vi bruger Medela Calma flasker. 

Tak  så dropper jeg at køre ud og hente brikker

og så har jeg lidt at gå efter her når jeg skal opereres for der er det 6-8 timer  tror det gør mere ondt på mig at undvære bebs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.