Ægudtagning - så nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2022

Anonym trådstarter

Vi skal i næste uge til vores 2. ægudtagning. Er så nervøs for at der enten ingen æg er eller at de få der er ikke bliver befrugtet eller klarer den til ægoplægning. 

Vores 1. ægudtagning endte med 2 æg ud, 1 befrugtet som kom på frys da min slimhinde var for tynd. Da vi cyklussen efter skulle have lagt ægget tilbage klarede den ikke optøning. 

Til sidste scanning var der 4-5 ægblærer, så er virkelig nervøs for de er tomme eller at de ikke bliver befrugtet (sidste gang var der 5-6 ægblærer, så denne gang er ca det samme, men tør ikke håbe på det ender godt). 

Vil I ikke komme med jeres erfaringer - både gode og dårlige? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2022

Anonym

Jeg har haft en ægudtagning, her fik jeg taget 29 æg ud. Der var faktisk flere, men vi valgte at stoppe indgrebet fordi det efterhånden gjorde rigtig ondt og vi nok ikke skulle bruge så mange alligevel. Jeg endte med en ordentlig overstimulering, så alle æggene røg til frys. Vi fik 14 blastocyster ud af det, alle i god kvalitet. I næste cyklus fik jeg lagt et æg op og blev gravid. Jeg endte desværre med at miste graviditeten i uge 7. Blødte kort og allerede kort tid efter fik jeg lagt æg op igen og blev gravid. Jeg fødte det smukkeste lille mennesker her i juni. 

Anmeld Citér

20. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har haft ægudtagning med 12 æg, hvoraf kun 1 blev befrugtet og endte ikke i graviditet. Så har jeg haft ægudtagning med 14 æg, hvor 9 blev befrugtet og 4 af dem endte som blastocyster. Forskellen var at min mand havde været 3 måneder på punalpin mm. mellem de to udtagninger. 

Anmeld Citér

21. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi skal i næste uge til vores 2. ægudtagning. Er så nervøs for at der enten ingen æg er eller at de få der er ikke bliver befrugtet eller klarer den til ægoplægning. 

Vores 1. ægudtagning endte med 2 æg ud, 1 befrugtet som kom på frys da min slimhinde var for tynd. Da vi cyklussen efter skulle have lagt ægget tilbage klarede den ikke optøning. 

Til sidste scanning var der 4-5 ægblærer, så er virkelig nervøs for de er tomme eller at de ikke bliver befrugtet (sidste gang var der 5-6 ægblærer, så denne gang er ca det samme, men tør ikke håbe på det ender godt). 

Vil I ikke komme med jeres erfaringer - både gode og dårlige? 

Jeg har haft omkring 10-12 æg til mine ægudtagninger hvor kun 1-2 blev noget, aldrig en blastocyst. 

Denne gang havde jeg kun 4 ægblærer hvor 2 udviklede sig fint og en kom på frys. Så det er virkelig svært at sige. Men man skal ik miste håbet på forhånd

Anmeld Citér

21. august 2022

Mariadle

Jeg var på lav stimulation og fik “kun” 4 æg ud, jeg var fuldstændig knust. Alle fire blev befrugtet og én klarede det til blastocyst stadiet. Guldægget som jeg i dag har nået termin med

Håber på det bedste! 

Anmeld Citér

31. august 2022

Anonym trådstarter

Endte med at få 4 æg ud, alle 4 blev befrugtet. Men da min slimhinde igen ikke var klar, skulle de på frys. Desværre nåede ingen af dem på frys da de ikke var egnede. Så nu går vi og venter på hvad der nu skal ske. Vi er i lang behandling, så det bliver det formeligt igen, så 3 måneder før vi når til æu igen

Anmeld Citér

31. august 2022

ST87

Anonym skriver:

Endte med at få 4 æg ud, alle 4 blev befrugtet. Men da min slimhinde igen ikke var klar, skulle de på frys. Desværre nåede ingen af dem på frys da de ikke var egnede. Så nu går vi og venter på hvad der nu skal ske. Vi er i lang behandling, så det bliver det formeligt igen, så 3 måneder før vi når til æu igen

Åh det er jeg ked af at høre. stort kram til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.