Ondt i fødder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.112 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2022

Anonym trådstarter

Er det normalt at et barn på to år (fylder to på mandag) siger av og peger på sine fødder ? Vågner om natten og siger av fødder ?

Tænker vokseværk, men bliver stadigvæk lidt bekymret for at normalt i den alder? 

Er nok lidt pylret, men ser sygdom hos barnet hele tiden selvom barnets far ikke ser det samme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2022

Anonym

Altså sådan begyndte vores pige også at sige kort før hun blev 2 og nu har hun været hos alverdens læger og fået at vide at hun er hypermobil og platfodet, men årsagen til smerterne er rigtig slem vokseværk hvilket flere andre i familien også har haft. Vi har prøvet alt muligt for at hjælpe hende om natten, men det eneste der hjælper er Panodil. Det de ellers var interesserede i at udelukke som årsag var børnegigt og derfor synes jeg da også at du skal tage dit barn med til lægen for at udelukke noget mere alvorligt end vokseværk. 

Anmeld Citér

20. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Min datter på 3 år har aldrig haft ondt i hendes fødder.

Anmeld Citér

20. august 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Og tænker du har tjekket for sår, lange negle eller andre rifter der kunne gøre ondt. 

Har du tjekket om hendes sko er for små? Du skal minimum kunne få en finger ind mellem hendes længste tå og snuden af skoen. Det kan nemlig også gøre ondt hvis man går i for små sko. 

Prøv og hør i vuggestue/dagpleje om hun evt er faldet. 

Går hun anderledes? Halter ? Kompenserer? 

For hvis alt er normalt ved foden ellers og hun går normalt, så ville jeg nok lige se tiden an - for så tyder det ihvetfald ikke på noget alvorligt. 

Anmeld Citér

20. august 2022

AnoMor

Min søn på 7 år har aldrig haft ondt i fødderne. 

jeg ville da få det undersøgt ihverfald 

Anmeld Citér

20. august 2022

Mrs.

Som nævnt tjek skoene og evt forhør om fald i vuggestue/dagpleje. 
hvis det ikke er det, og der ikke er synlig grund til smerterne ville jeg tage en tur til lægen hvis det forsætter. (Ville nok give det en uges tid og se om det er noget der forsvinder igen) 
min søn har aldrig klaget over smerter i fødderne

Anmeld Citér

20. august 2022

B&J

Knæ ben fødder. Jep det havde vores søn også og mig selv med. Vi er begge meget hypermobile. Og hvis man er meget aktiv og læber og leger som børn gør i den alder ja så gør det eller kan gøre voldsomt ondt. 

nogle dage når vi skal cykle bare ikke ret langt mærkes det som om man har løbet en marton først hvor andre dage mærker vi intet. 
så små børn er svært at hjælpe ud over en god fang massage ben og fødder og varme. Når de bliver ældre er det nemmer med lidt Panodil 

Anmeld Citér

20. august 2022

Anonym

Min søn på fire kan også klage over smerter i fødder og ben, særligt om natten. Det kommer i perioder og jeg tænker det bare er vokseværk

Anmeld Citér

21. august 2022

L1232

Profilbillede for L1232
Anonym skriver:

Er det normalt at et barn på to år (fylder to på mandag) siger av og peger på sine fødder ? Vågner om natten og siger av fødder ?

Tænker vokseværk, men bliver stadigvæk lidt bekymret for at normalt i den alder? 

Er nok lidt pylret, men ser sygdom hos barnet hele tiden selvom barnets far ikke ser det samme.

Hmm, kan det være barnet har ændret rutine såsom måske at være ude i vuggestuen hele dagen med aktiv leg osv?

De kan godt have ondt i fødderne/benene når de har været meget aktive hele dagen? + vokseværk og varmen.

Det ved jeg selv især i det her gode vejr har jeg været meget aktiv.  Min mand stod op en nat af smerter i fødderne og benene hvor jeg måtte massere.

Men vil helt klart opsøge læge hvis du er bekymret det er den eneste måde du kan udelukke sygdom.

Jeg tænker/håber ikke det er noget. Håber på det bedste for jer.

Anmeld Citér

21. august 2022

Anonym

Vores ældste på 3,5 år, har og har haft ondt i sine ben i lang tid nu. Det skyldes hypermobilitet. Vi har altid haft fokus på godt fodtøj, men især nu, hvor vi kender til hypermobiliteten, køber vi kun sko med en fast hælkappe

Er du bekymret, skal du altid snakke med jeres læge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.