Hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2022

Anjara

Kan man lave hindeløsning på sig selv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2022

Anonym

Nej!! Det er farligt at begynde at gøre i selv! Vent vent vent, og lad dit barn selv melde sin ankomst

Anmeld Citér

20. august 2022

Mrs.

For Guds skyld nej! 
der er jo også en god grund til jm ikke laver hindeløsning før tid  vent, og spørg evt jm om at lave en hindeløsning når du er 40+0 hvis du ikke har født

Anmeld Citér

20. august 2022

Anonym

Det ville jeg ikke begynde på hvis jeg var dig. Der er jo en risiko for infektion hvis du ikke har helt rene hænder osv. Jeg tænker at du kan kontakte en jordemoder, enten i det private eller på sygehuset, og hvis hun ikke vil gøre det er der en god grund og hvis hun synes det er en god ide bliver det gjort på en god og sikker måde.  

Anmeld Citér

20. august 2022

Anonym

Selvfølgelig kan du det, hvis du kan nå og ved hvad du skal lede efter, og du er lidt åben  Det er et must med korte negle og renvaskede hænder, så du ikke roder en masse bakterier med op

Hvis du ikke har været vant til at mærke efter din livmoderhals før, får du dog næppe noget brugbart ud af det

Men hvis du er vant til at mærke på dig selv skal du finde livmoderhalsen og mærke om der er plads til en eller to fingre kan komme op -du skal ikke forcere det. Hvis du er lidt åben vil du for enden af "tunnelen" mærke noget hårdt og glat, eventuelt med følelsen af at der er en lille smule vand i en vandballon foran - det er hovedet bag fosterhinderne.

Nogle gange kan man godt få en finger lidt ind, men så få følelsen af at det er lukket f.eks. en halv finger inde -så er det ikke muligt at lave hindeløsning da man skal være åben hele vejen op

Hindeløsning er så at du får listet fingeren rundt på indersiden mellem hoved/fosterhinder og livmodervæg/livmoderhals og ligesom "løsner" i forsigtige cirkelbevægelser

Det kan være ret svært at komme til når man er højgravid, og man bør være forsigtig og kun gøre det hvis man føler sig sikker i hvad man laver. Desuden kun gør forsøget hvis du er til termin og hovedet står ned og du ikke har nogle risikofaktorer (har du fået forbud mod samleje af læge eller jm må du end ikke gøre forsøget) Og jeg håber det er indlysende, men aldrig brug andre instrumenter for at nå end dine fingre! Hvis du ikke kan nå, så drop det! Og opsøg evt en jordemoder som du kan få til at gøre det i stedet

Effekten er bedst efter terminsdatoen og for flergangsfødende

Bivirkninger: mange kraftige plukkeveer der ikke nødvendigvis fører til fødsel (men som kan udmatte dig) og tegnblødning. Henvend dig altid til dit fødested ved større blødning end det, vandafgang, veer, utryghed eller ved spørgsmål og fortæl hvad du har lavet

Anmeld Citér

20. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

hvor langt er du henne? 
og hvorfor vil du tø til den metode? 

Et godt råd. Spørger heller din jm. 

Anmeld Citér

20. august 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej! 
Der er en grund til at det er jordemødre der gør det. 

Hvis det er fordi du gerne vil føde snart - så ved jeg, at en god omgang sex har samme effekt som hindeløsning, og faktisk bedre hvis den er fyldt med forskellige stillinger osv. så stimuleres det samme område. 

Men igen, fødslen går igang når den går igang. Naturen er indrettet så smart at kroppen først går i fødsel når baby ( og mor) er klar til verden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.