Erfaringer med at sende børn i privatskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter gik på en kommuneskole der kun gik til 6. Kl hvor de var 13 elever, hvor de skulle ind på en større skole for at gå i overbygningen. Hun havnede i en klasse med 28 elever og kunne ikke være i det. Hun skiftede til en friskole hvor de var 22 elever. Desværre kunne ledelse og lærere ikke samarbejde og det gik ud over elever/undervisning og min datter endte tilbage i en anden kommuneskole med hvor de nu kun er 10 elever. Og det går rigtig godt. Hun havnede helt i bund rent fagligt i de 8 måneder hun gik på friskolen. 
jeg vil til hver en tid give folkeskolen en chance også kan man altid skifte hvis der ikke går

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2022

321

Anonym skriver:

Hej alle, 

Nogle der vil dele deres erfaringer med at sende deres børn i privatskole. 

Min kæreste og jeg har begge gået i folkeskole. Jeg har haft rigtig gode oplevelser med det, det har min kæreste dog ikke derfor han synes vores datter skal skrives op til privatskole. 

Kom gerne med jeres erfaringer gode som dårlige. 

På forhånd tak

Vi var også overbeviste om at privatskole var det bedste. Men alle børnene i distriktet skulle på den lokale folkeskole, fordi den har så godt er ry. Så vi droppede tanken om privatskole. Og har ikke fortrudt folkeskolen. Den er både faglig god og alle kameraterne bor i cykelafstand. Så det sociale er også godt. Vi tilbyder dog vores børn at de kan komme på privat skole i de ældste klasser hvis de ønsker at prøve noget nyt. En dreng fra klassen stoppede i klassen for at komme på privatskole, men han er dog kommet tilbage igen da han savnede det sociale med venner i nærheden. 

Anmeld Citér

19. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror, du finder svaret ved at undersøge omdømmet og kvarteret omkring folkeskolen i jeres skoledistrikt. Den skole må være udgangspunktet, og så må man søge andet steds hen, hvis den ikke fungerer. Er det en god og velfungerede skole, ville jeg vælge den. Ligger den i et 'belastet' område eller kører dårligt, så ville jeg overveje privatskole. 

Vores datter går i folkeskole og elsker det. Vores skole er så også en af byens bedste, ligger i et godt område med ressoursestærke familier. Klassekammeraterne bor alle i området, de har store udenomsarealer, engagerede lærere og pædagoger, der laver mange aktiviteter med dem, også udenfor skolen, og den er gratis. 

Den nærmeste privatskole ligger i rigmandskvarteret. Den har et rigtig godt ry rent undervisningsmæssigt. Men det er så også en skole, hvor man helst skal gå i mærketøj, have den nyeste iPhone osv. Udenomsarealerne er få, eleverne mere spredt geografisk og så er den dyr. 

Vi var ikke i tvivl om, at vores folkeskole var det rigtige valg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.