Reagensglas forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2022

Anonym trådstarter

Hej alle,

Er der nogle der vil dele erfaringer med reagensglas forløb (IVF + ICSI)? Jeg er meget interesseret i at høre, hvor stor en dosis i fik, hvilken dag i skulle til ÆU og eventuelt om der var fangst?

Jeg er selv på menopur 112,5 og PCOS pige.

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Niviaq

Altså erfaring og erfaring... Jeg har prøvet det/er ved første omgang.

Jeg er i lang behandling, fordi min mand er sømand og derfor ikke kan være hjemme til f.eks. at give fersk sæd.

Jeg fik gonalpeptyl (tror jeg det hedder) næsten en måned og fik så menopur (225) sammen med i syv dag, inden jeg var til første scanning - herefter fortsatte jeg med begge dele en uge mere, hvor jeg blev scannet to gange yderligere.

Jeg fik den der otrivelle (staves?) en søndag, og fik taget otte æg ud tirsdag - søndag efter var der seks fem-dages blastocyster og jeg fik lagt et op. Mere kan jeg ikke fortælle, for det er der vi er nu :-)

Min mand var ude i det meste af forløbet, og befrugtningen blevet lavet med frostsæd, som de var meget skeptiske overfor, da min mand har nedsat sædkvalitet - lægen grinede til oplægning og sagde, at hun tog ordene i sig igen :-)

Nu må vi se om det lykkes, eller om vi skal igang igen. Hos os er der nedsat sædkvalitet hos min mand, men umiddelbart ikke noget "galt" med mig - ud over at jeg er 38.

Held og lykke med det hele <3

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Spændende - jeg krydser sådan fingre for, at det lykkedes. Og sikke en positiv historie med 6 flotte blastocyster og nedsat sædkvalitet. Må jeg høre hvad hans prøve er på, da min også har svært nedsat (under 1m).

Jeg skal scannes imorgen efter 7 dage på menopur, så umiddelbart et noget kortere forløb, men jeg er også i kort behandling. Jeg håber sådan scanningen viser udvikling.

Jeg krydser fingre for dig - held og lykke med det hele!!

Anmeld Citér

17. august 2022

Niviaq

Uha det kan jeg ikke huske - bare at det var nedsat. De snakkede om donorsæd, netop fordi min mand ikke kunne være der og give fersk, men det takkede vi nej til. Han var meget stolt over de seks blastocyster, og glad for at han kunne give dem, selvom han var langt væk på havet :-D 

Mine æg voksede støt og roligt på menopur, så ud over at det var en lang køretur for en scanning, der tog 10 minutter, så var det så fint :-) Jeg håber alt ser godt ud hos dig og at du snart kan få æg ud.

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym trådstarter

Det forstår jeg da godt! 6 blastocyster er også imponerende! Køre i ICSI? 

Jeg er spændt på om jeg får nogen op denne måned, da jeg er på vippen ift. overstimulering. Men som jeg læser dit indlæg - så gik der ca. 5 dage fra ægudtagning til oplægning? 

Og hvornår kan du teste for graviditet?

Anmeld Citér

18. august 2022

Niviaq

Pas - jeg ved ikke hvad ICSI er :-) 

Der gik fem dage for mig, men sygeplejersken sagde også ved sidste scanning inden ægudtag, at hun var ret sikker på, at de havde ramt rigtig godt, så hun regnede med at jeg ikke ville blive overstimuleret. Jeg ved ikke om det er kutyme, men jeg så et andet par på ægoplægningsdagen, som jeg også så ved ægudtag, så jeg vil gætte på det :-)

Jeg skal have taget en blodprøve i næste uge. 

Anmeld Citér

18. august 2022

Niviaq

Okay - jeg slog det lige op :-)

Altså jeg ved faktisk ikke om det er ICIS - de har ikke sagt noget om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.