Fraflytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
4 svar
3 synes godt om
17. august 2022

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg skal med min datter til fraflytnings syn af hendes gamle lejlighed. Dels for at være ekstra øre og dels for at hjælpe hende ved evt urimelige krav.

Men hvad er urimelige krav??

Min datter har boet i lejligheden i 7,5 år. Og er flyttet ind præsis 6mdr før den nye lejelov

Det betyder at hun skal nyistandsatte den! Men lejligheden er gammel.

Hun har betalt for en flytterengøring. Og vi var lige oppe og kigge i går.

Jo lejligheden fremstår ren, men skal selvfølgelig males, og ikke mindst have ordne gulve, da de er meget slidte.

Derudover er køkkenet(der består af 4 underskabe og 4 overskabe) i virkeligheden dårlig stand. Det virker til at de har været fugtige, da hjørner af det hvide laminat, har løsnet sig.

Kan udlejer kræve at hun betaler for et nyt køkken?(nu når det hele skal være nyistandsat).

Vindues listerne er i meget dårlig stand og lukker ikke tæt...skal hun hæfte for det.

Køleskabet er bulet og gammelt.. skal hun betale nyt.

Hendes far har skiftet vasken i køkkenet, da den var bulet og bare grim.(han er håndværker)

Hun har spurgt udlejer,hvad de forventer hun gør, inden fraflytnings syn, hvor hun fik en mail,hvor der stod at bare lejligheden var gjort grundigt ren. For hun kunne risikere at de alligevel selv ville stå for maling mv.

Og rengøringen er der styr på!

Er der grænser for hvad de må kræve af ekstra betaling udover depotium, efter den gamle lejelov?

Udlejer er en landskendt udlejer, med dårligt ry. Så frygten er at hun skal betale 3-4 gange hendes depotium, for at flytte derfra. Og så derfor jeg skal med.

Hun har desværre ikke billeder fra indflytning og heller ikke afmærket noget ved indflytningssyn. Men køkkenet var ihvertfald ikke nyt. Det er generelt en meget dårlig vedligeholdt ejendom.

Hvordan hjælper jeg hende bedst?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Maximus4

Jeg ved bare at private udlejere vil prøve at hive hver en krone ud af hende. Det er I hvert fald min erfaring. Hold på at der er noget der hedder ALMINDELIG SLID. Virkelig gå dem på klingen og hold dem ansvarlige. Jeg har ofte som yngre brugt store ord når jeg skulle fraflytte lejligheder lejet af privatidlejer og sågar truet med LLO fordi jeg følte det var nødvendigt. Måske de er super fair, men hvis ikke så sæt foden i og værd lidt hård. Held og lykke

Anmeld Citér

17. august 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er maler og har lavet utallige fraflytnings lejeboliger.

lejer betaler for maling og gulvbehandling. Det er alm istandsættelse.

Alt andet skal vurderes om det er mislighold eller alm slid. Alm slid skal lejer ikke betale.
så køkkenlåger, køleskab og vindues lister skal i klart tage diskussionen op omkring hvis de siger noget. - med mindre det er fordi der ikke er blevet åbnet et vindue i 7,5 år og listerne derfor er gennemtærede af kondens/fugt.. så er det naturligvis mislighold..

Anmeld Citér

17. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Indvendig vedligeholdelse er maling/tapetsering og gulve. 

Det øvrige hæfter hun kun for, hvis det er misligholdt. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg var igennem det med min søn sidste år, men han/vi havde gemt alt dokumentation fra indflytningen og han havde givet (heldigvis) udlejer skrifteligt besked om de problemer der opstod i årenes løb (så udlejer kunne ikke komme og sige at en skade kunne være holdt nede, hvis min søn havde givet lyd fra sig) I skal starte med at nærlæse lejekontrakten, der burde stå ret nøjagtigt hvad din datter hæfter for omkring inventar (f.ek.s  køleskabet), og om de andre betingelser.
Men hvad har hun har informeret udlejer om i årenes løb, har hun f.ek.s gjort udlejer opmærksom på at vinduerne ikke slutter tæt, at laminaten er begyndt at løsne sig på køkkenskabene og andre eventuelle problemer ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.