Salt til baby/lille barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2022

Anonym trådstarter

Man må jo ikke give babyer (under 1 år) salt, men hvad har I gjort, når de har passeret 1 år. Har børnene så bare "fået fuld skrue" på salt, altså fået det samme mad som jer, med samme mængde salt i, som i brugte før baby kom til? Har I stadig opdelt jeres VS deres mad eller bare skruet lidt ned for jeres eget saltforbrug og så spist den samme mad?  

Eller en helt anden løsning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Man må jo ikke give babyer (under 1 år) salt, men hvad har I gjort, når de har passeret 1 år. Har børnene så bare "fået fuld skrue" på salt, altså fået det samme mad som jer, med samme mængde salt i, som i brugte før baby kom til? Har I stadig opdelt jeres VS deres mad eller bare skruet lidt ned for jeres eget saltforbrug og så spist den samme mad?  

Eller en helt anden løsning?

Har bare skruet ned for eget saltforbrug i maven også tilføjet til min egen mad når det kom på tallerknen 

Anmeld Citér

14. august 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Har bare skruet ned for eget saltforbrug i maven også tilføjet til min egen mad når det kom på tallerknen 

ok, men vi er enige om, at alt anden krydderi er fint, ik? Altså jeg ved godt, at f.eks. allround er fyldt med salt, det skal man så lige have i mente, men altså, man kan stadig bruge anden krydderi i alm. mængder? 

Anmeld Citér

14. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

ok, men vi er enige om, at alt anden krydderi er fint, ik? Altså jeg ved godt, at f.eks. allround er fyldt med salt, det skal man så lige have i mente, men altså, man kan stadig bruge anden krydderi i alm. mængder? 

Nu har jeg aldrig været så meget til krydret mad generelt. Det er først kommet efter jeg mistede min smagsløg til corona. Men har altid kun hørt at det er salt man skal passe på med. 

Anmeld Citér

14. august 2022

Soonmom

Baby (under 1 år) må gerne få salt, det skal bare begrænses. Så der er ikke noget i vejen for at baby får mad som os, medmindre man over pøser maden med salt

Anmeld Citér

14. august 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Her har vi bare puttet mindre salt i maden når den tilberedes. Det har både børn og voksne godt af. Og synes man så maden er helt smagsløs ved bordet kan man som voksen salte ekstra med bordsalt, men det glemmer man ofte og bum så fik vi alle mindre salt, hvilket vidst kun er godt for helbredet 

Anmeld Citér

15. august 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Min datter er rigtig glad for krydderier. Så der har den bare fået fuld skrue fra hun var lille. Jeg må indrømme, jeg ikke har tænkt så meget over salt i maden. Hun spiser bare det, vi andre gør. UPS

Anmeld Citér

15. august 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen. Jeg kan høre, I har gjort det på forskellige måder, så jeg vil bare gøre, som jeg har glædet mig til, at kunne give præcis det samme, som vi spiser - nøj det bliver dejligt nemt! Og så er jeg/vi ret glade for krydret mad, men det skal han så småt vende sig til, det ville ikke gøre noget, han blev vild med spicy mad med årene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.