Hvordan øger man sit selvværd i en moden alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
5 svar
4 synes godt om
11. august 2022

Anonym trådstarter

Er der mon en af jer, der læser dette, som har formået at øge jeres selvværd i en sen alder - altså at have opnået en god følelse om, hvem I er og hvad I er værd?

Jeg har i flere år forvekslet selvværd med selvtillid og forsøgt at præstere for at opnå selvværd. Det er ikke lykkedes.

Kan I anbefale nogle værktøjer og nogle teknikker - eller bare noget I gjorde for at komme til at holde mere af jer selv - selv om I måske (lige som jeg) ikke har været i stand til at præstere det store Jeg er i midten af fyrrene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2022

Mortiltreogmåskefire

Jeg er igang med at bruge hypnose. Det er bare nogen videoer fra YouTube som jeg hører på hver dag i en periode. Jeg synes at det hjælper

Anmeld Citér

11. august 2022

Tulletullen

Måske prøve at låne denne på biblioteket:

Selvværk for begyndere - en gør-det-selv-bog

Den er skrevet af Mette Glargaard.

Anmeld Citér

11. august 2022

Mrs.

Jeg har altid presset mine grænser, taget kjolen på man ikke selv synes man har kroppen til osv. og så istedet for at tale nedladende om sig selv, så se på alt det positive, og sørg for hver dag at anerkende noget godt ved dig selv! Bliver man ved længe nok får man også selvværd og lærer at hvile i sig selv.

og husk også på din egen værdi. Lad ikke nogen træde på dig, lad vær at finde dig i alt muligt. Hvis det ikke gavner dig eller er godt for dig, så fjern det - den selvrespekt er enormt vigtig. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Ipsum

Louise Hay, søg fx på hende på YouTube. 

Start fx med ‘I Can do it’ videoen/lydbogen.

Det hele er lydoptagelser/lydbøger, hvor nogen har lagt lidt billeder på. 

Jeg håber, at du finder glæden frem indefra, ligesom jeg selv er ved at finde den frem. 
Du er velkommen til at skrive til mig ved siden af tråden her, hvis vi skal hjælpe hinanden på vej i det. 

Anmeld Citér

14. august 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg har valgt at tage online kurser i emner, der interesserer mig. Samt læse sprog på aftenskole. Det er ikke noget, jeg kan leve af. Men det er noget, jeg er god til og bliver meget lykkelig af at beskæftige mig med. Det øger klart selvværdet og har også givet mig gode venner. 

Måske du har en evne eller interesse, du måske ikke anvender i din dagligdag du kunne dyrke for dig selv fordi det gør dig glad?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.