Baby græder ikke med tåre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. august 2022

Anonym trådstarter

Hej alle

En undren herfra. Min søn er 7 måneder og har endnu ikke grædt sin første tåre.

Jeg ved, han fysisk kan - for jeg kan se, hans øjne kan blive fugtige, når han feks er sulten. Han har bare ikke fældet en tåre endnu.

Så, derfor: Nogle af jer, der har prøvet det samme? Alle Google-søgninger siger, den første tåre typisk falder omkring 2 måneder, og alle børnene i min mødregruppe græder med tåre, hver gang de er kede af det. Det er lidt skørt, synes jeg.

Tak for hjælpen! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2022

huda

Tag ham til lægen, han kan have problemer med sine tårekanaler.

Anmeld Citér

12. august 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Synes heller ikke min søn på 1 år græder med tårer.

Tror jeg har set hans tårer 3 gange MAX! Og 1 enkelt af gangen

Anmeld Citér

12. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej alle

En undren herfra. Min søn er 7 måneder og har endnu ikke grædt sin første tåre.

Jeg ved, han fysisk kan - for jeg kan se, hans øjne kan blive fugtige, når han feks er sulten. Han har bare ikke fældet en tåre endnu.

Så, derfor: Nogle af jer, der har prøvet det samme? Alle Google-søgninger siger, den første tåre typisk falder omkring 2 måneder, og alle børnene i min mødregruppe græder med tåre, hver gang de er kede af det. Det er lidt skørt, synes jeg.

Tak for hjælpen! 

ja..

yngeste på 2 har indtil nu kun haft tårer 3-4 gange tror jeg.. og ellers er det gråd uden tårer..

vores læge mener det kan skyldes indsnævret tårekanal.. hvilket også er årsagen til at så snart han er bare en smule snottet så kommer det ud ved øjnene også...

fortvivl ej det skal nok komme når der er brug for det..

havde en periode hvor jeg var bekymret for om han overhovedet mærkede smerte netop pga det med ingen tårer...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.