Spørgsmål vedr. fertilitetsbehandling - undrer mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2022

Anonym trådstarter

Hej piger.
Min mand og jeg var til 1. samtale i går mhp. fertilitetsbehandling. Jeg har en meget stabil cyklus på 28 dage, og har regelmæssig ægløsning hver 14.-15. dag. Mine blodprøver viste fine resultater bl.a. AMH 22.7, FSH 2.
Min mands resultater er ligeledes fine. 
Jeg skal allerede starte med at tage Clomid i næste uge og Gonal F. Senere Ovitrelle og forventer insemination om 2 uger. Jeg var lidt i chok over det gik så stærkt så fik ikke spurgt lægen, det virker voldsomt at skulle tage så mange hormoner, især når mine resultater er normale.
Men er det meget almindeligt at man gør det for at øge chancerne? 
Og er der risiko/chance for tvillinger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Det er for at de kan styre din cyklus, så de ved præcis hvornår du har ægløsning. Selvom du har en nogenlunde regelmæssig cyklus ville det jo være ærgerligt hvis de planlægger insemination lige nøjagtig når du har haft ægløsning. Når det så er sagt, så fik jeg ikke GonalF da jeg var igennem IUI. Kun Clomid og Ovitrelle. Clomid sørger for at et æg (måske 2) vokser sig til den rigtige størrelse og Ovitrelle for at bestemme hvornår du får ÆL. 

Anmeld Citér

9. august 2022

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Jeg har i mine forsøg fået clomid og bemfola. Clomid er med til at der dannes flere æg, og bemfola som er noget ala gonal f  den gør at æggene vokser  så de bliver store nok til at man kan tage ovitrelle og så blive insemineret. 

Jo flere æg, der er når man bliver insemineret er der jo risiko for tvillinger, men risikoen er lille for det sker. Man må heller ikke blive insemineret hvis der er mere end 4 æg. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Mg-90

Jeg er i fertilitets behandling med donor sæd. Jeg har ligesom dig rigtig fine tal og cyklus på 28 dage. Jeg skal ikke tage hormoner, udover ovitrelle sprøjten.

Jeg går på trianglen. 

Har du snakket med dem om at prøve i naturlig cyklus først? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.