Hej,
Jeg er helt ny på dette site og i fertilitetsuniverset.
Min kæreste og jeg har forsøgt at få vores første barn siden oktober 2020.
Nu har vi været hos lægen, og er begge blevet undersøgt. Min kærestes ‘meget stærkt nedsatte’ sædkvalitet er årsagen til vores ufrivillige barnløshed, og derfor er vi nu blevet henvist til fertilitetsbehandling.
Jeg synes allerede det er lidt af en jungle oveni den nedtursbesked, og jeg kan mærke at jeg allerede er ved at miste modet lidt.
Så - jeg søger erfaringer om hvor længe det tog for Jer, i lignende situationer, at blive gravide?
Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad der er smartest at gøre. I resultatet/konklusionen på min kærestes sædprøver står der at de anbefaler IVF/ISCI behandling. Ud fra mine Google-søgninger har jeg fundet frem til at det betyder at de anbefaler at vi springer IUI behandling over, og går direkte til reagensglasbehandling.
Min læge oplyser mig at man kun kan få gratis IVF/ICSI behandling på landets sygehuse, og de har på Hvidovre (hvor vi er tilknyttet) 4-6 måneders ventetid.
Hun anbefaler os derfor at booke en indledende samtale hos en privat gynækolog/fertilitetsklinik, hvor vi kan få gratis IUI, på baggrund af hendes henvisninger af os begge. Hvis fertilitetslæge /gynækologen så synes det giver mening, så kan vi forsøge os med IUI i ventetiden.
Det er jeg bare i tvivl om jeg ønsker - er der nogen der har prøvet et lignende scenarie?
Help a sister out!
Anmeld
Citér