Anonym skriver:
Hej
Jeg er gravid og 10+2.
i sidste uge skulle jeg til lægen og have oprettet vandrejournal og fik i den forbindelse taget nogle blodprøver.
En af blodprøverne var ikke god men det kunne være et engangstilfælde, så fik taget det igen men tallet var fortsat for højt.
Min læge har henvist mig til sygehuset men hun kunne ikke fortælle mig ret meget om det andet end det var noget med stofskiftet
Nu er jeg så vildt bekymret om hvad det betyder og om det kan gå udover min baby.
Blodprøven er taget flere gange men senest i 2020 da vi blev henvist til fertilitetsbehandling og der var det normalt.
Nogen som har oplevet det samme og ved om det kan have betydning for min baby og om det er noget man behandles for?
På forhånd tak
Fra en lidt så bekymret gravid, som har kæmpet 6 år for denne graviditet og forhåbentlig baby.
Når tallet er for højt, betyder det at man har for lavt stofskifte.
Når tallet er for lavt, betyder det man har for højt stofskifte.
Jeg har for lavt stofskifte, som jeg fik konstateret i juni 2021 i forbindelse med vores udredning for gentagne graviditetstab (vi har mistet 3 gange lige efter hinanden). Inden da var mine tal indenfor normalen.
Jeg har været i behandling siden det blev konstateret, og blev henvist til endokrinologisk efter min MD scanning.
Jeg får taget blodprøver hver 4. uge for at tjekke om det stiger/falder. Inden da stod min egen læge for det hver 6. uge. Er ikke blevet øget i medicin, og mit stofskifte har lagt pænt gennem hele graviditeten.
Bed din læge henvise dig med det samme til endokrinologisk, da det bl.a er dem der har speciale i sådanne sygdomme 
Anmeld
Citér