Ventetid efter IUI - lokale "stik" i underliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.615 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2022

Anonym trådstarter

Hej alle damer, 

Jeg er nu 3+4 (11 dage efter insemination) og er nok indbildt begyndt at lægge mærke til symptomer.

Jeg mærker små lokale stik/tryk i underliv i ny og næ (ej konstant men er sket et par gange de sidste 3 dage). Jeg er ikke bekendt med denne følelse da jeg normalt mærker murren (før menstruation). Kan det være tegn på tidlig graviditet eller er jeg hyperopmærksom?? 

Igår var jeg grådlabil og havde lyst til at græde flere gange over ligegyldige ting. 

Alternativt må det være bivirkninger fra Crinone og/eller ovitrielle. 

Jeg havde svag skyggestreg igår efter ovitrielle som jeg endnu ikke har fået testet ud af kroppen. 

Nogen der har oplevet ovenstående?

Stort kram fra mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2022

D.L.

Hej 

Jeg blev insemineret d 2 august. og skal teste d 22... 

Jeg er på 9. dagen. Synes jeg kunne mærke uro i underlivet lige efter insemineringen men har ikke rigtig haft nogle symptomer de sidste 3 dage.. så nu tænker jeg virkelig at det ikke sætter sig fast/ikke lykkedes... 

Det er vores første forsøg. Havde et fint æg og min kæreste en god sædprøve med 60 mill. oprensede svømmere....

Jeg testede idag (midt på dagen) med en af de der tidlige gravidtests... og den var selvf negativ.

Jeg har blev gravid for 6mdr siden men det endte desværre i en MA i uge 9.

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar! Ih hvor spændende - omend det selvfølgelig er træls med negativ test. Det kan dog fortsat lade sig gøre og intet er givet før dag 14 og blødning.

Det gik desværre ikke med IUI for mig - min kærestes sædkvalitet er på 0.5m, hvorfor vi nu er startet på ICSI forløb. Har været på hormoner i 7 dage nu og skal til scanning imorgen. Jeg håber sådan, der er nogle folikler der er begyndt at vokse

Anmeld Citér

17. august 2022

D.L.

Øv det ikke lykkedes men hvor dejligt for jer at I kan komme videre til ICSI. 

Jeg ved ik, jeg er rimelig stresset på min arbejde i øjeblikket. Og selvom jeg har læst mange steder at der ikke er evidens for at det skulle betyde det store for graviditet. 
Plus jeg vil bare så gerne være gravid NU og ikke om 6 mdr. 

Vi har været igang siden sidste forår. Jeg er 38 og min kæreste 41....vi har ingen andre børn. 

Hvor gamle er I? Og det er jeres første?

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Puha, det er jeg ked af at høre! Når man brændende ønsker noget - så stresser man desværre nok sin krop yderligere.. Jeg synes man høre om mange der bliver gravide når de tager en pause fra fertilitetsbehandling. Ikke at jeg tænker det er løsningen for jer - blot at det nok også har en påvirkning. 

Har i overvejet IVF for at øge sandsynligheden så i ikke skal igennem for mange IUI forsøg. 

Jeg har mulighed for 6 IUI forsøg, men efter 2 har vi droppet det pga. lav sædkvalitet. Jeg kunne ikke overskue 4 mdr. mere med lav sandsynlighed. 

Anmeld Citér

17. august 2022

D.L.

Ja det er en overvejelse....

Betaler I selv eller gennem det offentlige. Synes der er meget lang ventetid i det offentlige/mindre effektivt...

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym trådstarter

Vi er på venteliste via det offentlige (vi blev skrevet op sidste mdr). Dog vælger vi, at gå privat - hvor vi håber det selvfølgelig lykkedes. Men hvis ikke, så har vi de færre mdr. at vente.

Hvad er jeres overvejelser? Og hvornår ved du besked ift. din prøve?

Anmeld Citér

18. august 2022

D.L.

Jeg tænker også vi går i det private og blir skrevet op i det offentlige. Det kan der jo ik ske noget ved. 

Officielt skal jeg først tage graviditetstesten på mandag. Men jeg ved ik. Jeg har mistet troen på at det er lykkedes...

Er du igang med hormoner til ægudtagning? 

Anmeld Citér

18. august 2022

D.L.

Hov kom i tanke om det du skrev tidl. Hvordan gik din scanning? Håber de små voksede som de skulle. 

Anmeld Citér

19. august 2022

Anonym trådstarter

Uha, mandag er jo lige om lidt! Husk du jo ikke behøver at kunne mærke noget, for at være gravid. Jeg krydser ihvertfald fingre!

Det forstår jeg godt i gør! Hvor bor du i landet ift ventetider?

Det gik fint. Jeg er på vippen ift overstimulering så lige nu er jeg gået ned i dosis og tager en scanning igen imorgen. Men umiddelbart er der 6 stk over 13mm. Jeg håber sådan de vokser videre ved lavere dosis, så jeg kan komme til ægudtagning start næste uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.