Sukker print hvordan gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.937 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

God aften alle sammen

min dejlig datter bliver 8 her om få dage. Og på hendes 8 års fødselsdagvil jeg lave en kage efter hendes ønsker. 

Så jeg har købt sukker print og troede at der følger noget beskrivelse om hvordan man påføre det på kager. Men det er der så ikke. Så vil høre jer der har prøvet at putte sukker print på kager. 
hvordan gør man og kan der smøres smørecreme på kagen før sukker printen kommer på? Eller skal sukker printen bare kommes ovenpå kagen uden at smøre kagen med noget overhovedet. Og hvor længe tar det for sukker printen at sætte sig på kagen før man kan dekorere kagen med noget andet også? 
Håber nogen sidder med nogle erfaring og råd om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg har nogen gange bare, lagt det ovenpå alm glasur, men man ska lige være OBS på, at det ik må være for tyndt, eller farvet.

Og ellers har jeg købt sådan en spiselig "lim" i bilka, der er beregnet til at ligge under sukkerprint. Det er helt klart, og har ik nogen smag.

Når jeg har lagt billedet på, har jeg bare pyntet kagen, med feks flødeskum, smørcreme eller fonadt  på siderne. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. august 2022

Mrs.

Er der ikke noget på deres hjemmeside du har bestilt det fra? 
ofte er der sådan en brugsanvisning på selve hjemmesiden. 

håber det bliver godt

Anmeld Citér

3. august 2022

Love Angel

Mor til 4
StineW79 skriver:

Altså jeg har nogen gange bare, lagt det ovenpå alm glasur, men man ska lige være OBS på, at det ik må være for tyndt, eller farvet.

Og ellers har jeg købt sådan en spiselig "lim" i bilka, der er beregnet til at ligge under sukkerprint. Det er helt klart, og har ik nogen smag.

Når jeg har lagt billedet på, har jeg bare pyntet kagen, med feks flødeskum, smørcreme eller fonadt  på siderne. Vh Stine 

Fik læst lidt på Google og en af de ting man kunne putte unger kagen var glasur. Men tak for rådet om at det ikke skal være for tyndt

og mener du også det man kan skrive med også kan det også købes i Føtex?

Anmeld Citér

3. august 2022

Love Angel

Mor til 4
Mrs. skriver:

Er der ikke noget på deres hjemmeside du har bestilt det fra? 
ofte er der sådan en brugsanvisning på selve hjemmesiden. 

håber det bliver godt

Ikke hvad jeg kan se af. 
Og tak håber jeg også.

Anmeld Citér

3. august 2022

Love Angel

Mor til 4
StineW79 skriver:

Og min datter vil ha regnbue farver. Tænk på at lave smørecreme også farve det også sprøjte det ud i siderne. 
men rundt om sukker billedet er det bedst lige at lave rundt om med hvid smørecreme for at markere det? Eller vil det ikke gøre noget at der er rød smørecreme som er sprøjtet ved siden af sukker billedet?

Anmeld Citér

3. august 2022

Soonmom

Du skal bare ligge det ovenpå. Men du skal vente til et par timer før kagen skal serveres

Anmeld Citér

3. august 2022

Love Angel

Mor til 4
Soonmom skriver:

Du skal bare ligge det ovenpå. Men du skal vente til et par timer før kagen skal serveres

Den bliver lavet fredag. Men skal først bruge den dagen efter som er lørdag.

Anmeld Citér

3. august 2022

Soonmom

Love Angel skriver:

Den bliver lavet fredag. Men skal først bruge den dagen efter som er lørdag.

Jeg ville vente med at putte sukkerprint på til lørdag

Jeg har lige bagt til min datters fødselsdag og der lavede jeg muffins dagen før , men puttede først sukkerprintet på om morgenen da hun skulle have dem med

Anmeld Citér

3. august 2022

Love Angel

Mor til 4

Jeg ville vente med at putte sukkerprint på til lørdag

Jeg har lige bagt til min datters fødselsdag og der lavede jeg muffins dagen før , men puttede først sukkerprintet på om morgenen da hun skulle have dem med

når okay. Vil det slet ikke kunne holde sig til dagen efter? 
Og sagde du så at sukkerprintet skal på kagen  2 timer før servering?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.