Irritation ved kondomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2022

Anonym trådstarter

Sex gør ondt, når vi bruger kondom. Jeg har altid mærket kondomet (har altid været misundelig på kvinder, der ikke mærker dem), men efter fødsel og syning for 3 år siden, svier det og irriterer huden. Bagefter er jeg øm og ru. Der er ingen problemer uden kondom.

Vi har prøvet mange forskellige kondomer, og det sker også, selvom kondomet passer godt og sidder ordentligt. Jeg har ikke latexallergi. 

Det er pissetræls. Er der andre, som oplever de samme gener fra kondomer?

PS. Vi bruger glidecreme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Sex gør ondt, når vi bruger kondom. Jeg har altid mærket kondomet (har altid været misundelig på kvinder, der ikke mærker dem), men efter fødsel og syning for 3 år siden, svier det og irriterer huden. Bagefter er jeg øm og ru. Der er ingen problemer uden kondom.

Vi har prøvet mange forskellige kondomer, og det sker også, selvom kondomet passer godt og sidder ordentligt. Jeg har ikke latexallergi. 

Det er pissetræls. Er der andre, som oplever de samme gener fra kondomer?

PS. Vi bruger glidecreme.

Tænker bare, at du er blevet mere følsom dernede efter fødslen.. Før jeg fik børn, kunne jeg ikke mærke, når en fyr havde kondom på.. Men nu kan jeg godt mærke det.. Ikke fordi det gør ondt, men er bare ikke helt så rart som uden.. 

Men hvad med et pessar, p-piller eller lignende?

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym

Jeg synes heller ikke at det er rart efter at jeg har født  for mig er der også et psykisk element i det  der var engang hvor jeg kunne mærke kanten af kondomet og efter dengang kan jeg næsten kun tænke på om jeg nu kan mærke den åndsvage kant hele tiden

det endte med at jeg fik kobberspiral og det har jeg været super glad for

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Tænker bare, at du er blevet mere følsom dernede efter fødslen.. Før jeg fik børn, kunne jeg ikke mærke, når en fyr havde kondom på.. Men nu kan jeg godt mærke det.. Ikke fordi det gør ondt, men er bare ikke helt så rart som uden.. 

Men hvad med et pessar, p-piller eller lignende?

Du har nok ret, det er bare så irriterende, når det er 3 år siden fødslen...

Min mand skal steriliseres, så problemet er midlertidigt. Pessar kunne måske være værd at se nærmere på.

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke at det er rart efter at jeg har født  for mig er der også et psykisk element i det  der var engang hvor jeg kunne mærke kanten af kondomet og efter dengang kan jeg næsten kun tænke på om jeg nu kan mærke den åndsvage kant hele tiden

det endte med at jeg fik kobberspiral og det har jeg været super glad for

Jeg kan mærke kanten og selve kondomet. Det er så øv! Og ja, rent psykisk er det også distraherende.

Min mand skal steriliseres, og jeg glæder mig! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.