Læse videre eller andet. (Pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.976 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej  alle 

1. vil jeg sige jeg er mega glad for at være pædagog. Jeg var i mit ens da jeg læste færdig i 2015 under den gamle uddannelse (heldigvis)jeg har læst meget og ved fra bla kollega MF at jeg er mega dygtig.

Dog synes jeg ikke jeg har mit genist merer i det. 

Jeg overvejer at læse noget andet eller videre. 

Jeg fået tit af vide jeg være dygtig som leder. Mine ælder kollega der er også dygtig siger/har sagt at jeg ikke må blev kun en almindelig pædagog. Det er jeg for dygtig til. 

Hvad skal jeg så ?

Jeg har taget 2 diplom fag. Her i 2019 men altså det var sygt nemt og ikke noget jeg ikke viste. Eller gjorde i forvejen. Det var spil af tid og penge. 

Jeg har også overvejet at blev underviser. Altså for nye pædagoger 

Hvad har i læst videre til fra pædagoger. 

Hvad får man på Su med 2 børn. ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2022

Anonym trådstarter

Slet ikke nogle 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

Pædagogisk psykologi måske. 

Eller et retskrivningskursus 

Anmeld Citér

31. juli 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej  alle 

1. vil jeg sige jeg er mega glad for at være pædagog. Jeg var i mit ens da jeg læste færdig i 2015 under den gamle uddannelse (heldigvis)jeg har læst meget og ved fra bla kollega MF at jeg er mega dygtig.

Dog synes jeg ikke jeg har mit genist merer i det. 

Jeg overvejer at læse noget andet eller videre. 

Jeg fået tit af vide jeg være dygtig som leder. Mine ælder kollega der er også dygtig siger/har sagt at jeg ikke må blev kun en almindelig pædagog. Det er jeg for dygtig til. 

Hvad skal jeg så ?

Jeg har taget 2 diplom fag. Her i 2019 men altså det var sygt nemt og ikke noget jeg ikke viste. Eller gjorde i forvejen. Det var spil af tid og penge. 

Jeg har også overvejet at blev underviser. Altså for nye pædagoger 

Hvad har i læst videre til fra pædagoger. 

Hvad får man på Su med 2 børn. ? 

Hvor indenfor pædagogikken ligger dit interessefelt? 
du kan jo tage en kandidat. Du kan f.eks. Arbejde i PPR hvis du tager pædagogisk psykologi. Hvis du gøre det vil du også kunne arbejde som pædagogisk konsulent, pædagogik vejleder eller familievejleder.
Prøv at kigge på kandidat uddannelsen. Der er mange muligheder - alt efter hvor dit interessefelt er. 
Er det drift, sprog, ledelse, familierne, børn med særlige behov osv. 

når du er kommet nærmere hvad du brænder for, kan du videreuddanne dig indenfor det felt. 
held og Lykke☺️

Anmeld Citér

31. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Man får ikke ekstra SU pga børn. Dog mulighed for ekstra SU lån.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

Jeg står selv med overvejelser omkring hvad jeg ønsker, at lave fremover.

Som dig er jeg pædagog, mega glad for mit job, mine kollegaer og vores borger.

Dog er det begyndt at "slide" mig op, at have en dårlig ledelse, samt de skiftende arbejdstider ikke længer harmoner med familielivet.

Jeg overvejer at skifte branche, skifte til vuggestue, tage en overbygning, feks en kandidat, men er så meget i tvivl.

Har besluttet mig for, at se tiden an de næste par mdrer, hvor vi forhåbentlig får ny leder, at der forhåbentlig kommer flere nye kollegaer og vikar til.

Pt syntes jeg ikke at der er andre opslået stillinger, der trækker i mig, når jeg kigger, hvilket self er frustrerende, men det skal ikke slå mig ud.

Hvis ikke det bliver bedre, tager jeg konsekvensen og siger mit faste job op, og måske melder mig i et vikarbureau.

Hvis du mener at det kunne være spændende, at tage en lederuddannelse, så gør da det. Der mangler gode leder overalt. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Mariadle

Jeg overvejede selv en kandidat i psykologi, men er nu gået i gang med at læse til psykoterapeut sideløbende med mit job. Det kommer jo så meget an på hvilket interessefelt man har og så skal man passe på med en indstilling der hedder at det har man ikke lært eller kan lære noget af, fordi man er dygtig til sit fag. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym trådstarter

Mariadle skriver:

Jeg overvejede selv en kandidat i psykologi, men er nu gået i gang med at læse til psykoterapeut sideløbende med mit job. Det kommer jo så meget an på hvilket interessefelt man har og så skal man passe på med en indstilling der hedder at det har man ikke lært eller kan lære noget af, fordi man er dygtig til sit fag. 

Det har du selvfølgelig helt rette i. Det jo ikke fordi jeg ikke lærte noget nyt. Jeg fik indsigt på en anden end. Hvis det er første gang jeg hørte om tingene. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Pædagogisk psykologi måske. 

Eller et retskrivningskursus 

Tak. Jeg skriver fint kun når jeg er træt det går galt. Dansk er mit 5 sprog. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står selv med overvejelser omkring hvad jeg ønsker, at lave fremover.

Som dig er jeg pædagog, mega glad for mit job, mine kollegaer og vores borger.

Dog er det begyndt at "slide" mig op, at have en dårlig ledelse, samt de skiftende arbejdstider ikke længer harmoner med familielivet.

Jeg overvejer at skifte branche, skifte til vuggestue, tage en overbygning, feks en kandidat, men er så meget i tvivl.

Har besluttet mig for, at se tiden an de næste par mdrer, hvor vi forhåbentlig får ny leder, at der forhåbentlig kommer flere nye kollegaer og vikar til.

Pt syntes jeg ikke at der er andre opslået stillinger, der trækker i mig, når jeg kigger, hvilket self er frustrerende, men det skal ikke slå mig ud.

Hvis ikke det bliver bedre, tager jeg konsekvensen og siger mit faste job op, og måske melder mig i et vikarbureau.

Hvis du mener at det kunne være spændende, at tage en lederuddannelse, så gør da det. Der mangler gode leder overalt. 

Jeg kan til tider være fristede til et skifte branche Også men elsker at arbejde med mennesker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.