Hvilken babydyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2022

Anonym trådstarter

Hvilken babydyne har I gode erfaringer med?

Kapok lyder spændende, men er det rigtigt at det lugter og misfarver, hvis dynen bliver våd? Og hvordan  føles den? Som mikrofiber/uld/dun?

Nogen der har erfaringer med temprakon?

Egentlig er jeg SELV glad for dun fordi det er blødt, men er det godt til babyer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Kapok lyder spændende, men er det rigtigt at det lugter og misfarver, hvis dynen bliver våd? Og hvordan  føles den? Som mikrofiber/uld/dun?

Egentlig er jeg SELV glad for dun fordi det er blødt, men er det godt til babyer?

Jeg har ingen erfaringer med kapok. 
Efter min mening er temprakon til den varme side. For varm til mig. Og mine børn. 
Vi har silkedyner. De er gode til alt slags vejr. 
Hvis jeg skulle købe en babydyne ville det være en silkedyne. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

Mrs.

Vi bruger dundyne til vinterdyne og silke dyne til sommerdyne

Anmeld Citér

30. juli 2022

Måskemor

Har engang bestilt en kapok dyne hjem, men jeg synes de er meget kompakte - næsten som et vattæppe men hvor fyldet er mere “hårdt stampet”. Jeg blev i hvert fald skuffet, og returnerede den igen.

Har bare købt dundyner da det er den slags dyne jeg selv bedst kan lide at sove med.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Silkedyne 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Lje

Vi har kapok hele banden. Dyner, puder, lagner, madrasser, rullemadraser og indsats i klapvognen. Vi elsker det. Aldrig for varmt. Aldrig for koldt. Vaskes i vaskemaskinen. Tørres i tørretumbler. 

Vi har aldrig har mislugte. Nuvel - når dynen er helt våd - lige inden tumbler - lugter den "våd". Men det gjorde vores forrige babydyner også. 

Som bonus er kapok garanteret allergifrit

Det man dog lige skal huske er, at kapokdyner ligesom er lidt stive fra start. De skal lige "knækkes til" (om du vil). Vi vokse kan - med vores vægt - fixe det selv. Men baby- og juniordyne har jeg/min mand lige sovet på/med et par nætter. Så er de fint bløde. 

Du kan ikke sammenligne det med hverken microfiber, uld eller dun. Mere bløde som silkedyner. Om end lidt tungere på kroppen. Noget af det vi elsker ved dem.

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.