Det lyder som en voldsomt masse drama, som jeg slet ikke ville orke.
Men jeg skal lige forstå det rigtigt; de der mennesker som cuttede kontakten med dig og din mor for 2 år siden, var det bare fordi du spurgte om i ikke kunne flytte festen til deres hus i stedet for din lejlighed?
Og nu har din mor nærmest cuttet kontakten til dig og dine børn p.g.a. den situation også? Og svigtet dig voldsomt på en eller anden måde? Og hun kan ikke lide din kæreste?
Drama til side, så tager det måske bare lidt tid at finde glæden ved julen frem igen for dig. Min dreng blev født alt for tidligt, meget syg og næsten døende i december måned. Jeg plejede også at elske julen, synge julesange allerede fra september af og virkelig bare tælle dage til jeg kunne begynde at pynte op, lave julehygge og bage julekager.
Men efter at have tilbragt julen på sygehuset, med en meget lille, meget syg dreng i kuvøse og med respirator og alle mulige drop og slanger overalt i hans lille-bitte krop, mens min 2-årige datter var derhjemme og måtte undvære mig i 4 måneder, var tiden knapt så festlig for mig og i stedet fyldt med dårlige minder.
Min dreng bliver 6 i år og sidste år var første gang jeg følte glæde over julen igen siden han blev født. Ikke på samme måde som jeg plejede, men jeg er sikker på at jeg med tiden kan begynde at glædes over julen igen.
Jeg ved ikke om du kan bruge min historie til noget, for det er jo to forskellige situationer, men ja, jeg kender godt til at grue for noget man plejede at elske.
Anmeld
Citér