Jeg forstår godt din bekymring, så jeg deler lige mine erfaringer.
Jeg venter også mit fjerde barn (uge 29), og min krop kan generelt bare ikke lide at være gravid. Til trods for det, har jeg indtil videre fået tre snart fire forhåbentlig sunde og raske børn.
I den første graviditet fik jeg intet medicin, normal gravitet og ukompliceret fødsel.
I den anden gravitet blev jeg syg med kronisk tarmbetændelse og fik tonsvis af virkelig stærk medicin samt en operation i maven i fuld narkose.
Tredje graviditet fik jeg en blodprop i ben og lunge samt nyrebækkenbetændelse, astma og en ubalance i mit kalkniveau i blodet. Alt sammen noget, der kræver medicinsk behandling.
Denne gang har været mere fredelig - dog stadig ikke medicinfri og med et enkelt lille indgreb i fuld narkose.
Jeg har haft det meget svært ved at tage medicin i graviteten, men er blevet beroliget af alle mulige speciallæger med, at man aldrig vil give medicin til en gravid, hvor man er det mindste i tvivl om, hvorvidt det kan skade! Der er virkelig strenge regler i forhold til det og kun medicin, der virkelig er gennemprøvet på et kæmpe antal gravide - vi snakket mange 100.000 - må bruges til gravide.
Mine børn er alle sunde og raske og udvikler sig alderssvarende, så jeg må vælge at tro på, at de ikke er påvirkede af deres forløb. En syg mor er et værre alternativ og en større risiko for barnet i maven 
Snak med din læge om din bekymring, så du kan slappe af i resten af graviteten 
Anmeld
Citér