Medicin under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 
jeg venter mit 4 barn, og har fået alt verdens medicin under graviditeten 
i mine forrige 3 graviditeter har jeg ikke fået noget somhelst, ikke engang en Panodil. 
men denne gang har jeg haft corona to gange,
en slem bihules betændelse som jeg fik penicillin for, så fik jeg borrelia som jeg fik penicillin for, nu har jeg fået forebyggende penicillin mod herpes i underlivet som jeg skal tage frem til fødselen 

synes jeg konstant og hele tiden blir probbet med medicin og det tager hele glæden ved graviditeten, har mest af alt bare lyst til hun skal ud! For føler slet ikke det er sikkert for hende at bo inde i min krop mere med alt den medicin hele tiden 

jeg er bekymret for hun kan tage skade af det. 
så søger bare nogle der måske har været igennem det samme med medicin i graviditeten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2022

Kantar123

Åh hvor jeg forstår dig!

Jeg har heller aldrig taget en eneste pille i alle mine 3 graviditeter, så det er naturligvis også voldsomt for dig at du har skullet tage alle de piller og naturligvis er du bekymret for din lille pige. 

Jeg vil dog sige, at det har været ret nødvendige ting du er medicineret for, og at jeg går ud fra at din læge vurderer din tilstand som gravid før der gives pencilin. Så tag det roligt. 

Hvis jeg var dig, ville jeg fortælle mine bekymring til min læge. Så han eller hun kan berolige dig. Hvor langt har du igen? Håber det bedste for dig og den lille

Anmeld Citér

28. juli 2022

fehår

Jeg fik ikke medicin i mine første to graviditeter, men i den sidste her var jeg på antibiotika mange gange på grund af blærebetændelse, og jeg havde også en omgang Corona, hvor jeg fik Panodil for at nedbringe feber. Svamp fik jeg også igen og igen på grund af antibiotika, så der blev også brugt meget Canesten.

Baby kom ud for tre uger siden og er sund og rask, præcis ligesom mine større børn. Jeg kan på ingen måder mærker forskel på hende, selvom graviditeten var så meget anderledes. 

Når lægerne siger, at medicinen er sikker, stoler jeg på dem, også selvom det kan være rigtig svært at hvile i det. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Kan godt forstå din bekymring  

Der er rigtig meget medicin, som babyer sagtens kan klare. Jeg har selv en sygdom, der kræver en masse medicin løbende i min graviditet. Lægerne siger, at det ikke er noget problem og at de vælger medicin som baby ikke tager skade af. Jeg har endda læst en artikel om mødre, som har fået kemo under deres graviditet og født sunde og raske børn.  Men snak med din læge om dine bekymringer. De ved bedst i sidste ende. Men, læger er meget opmærksomme på det, når man er gravid fordi de ønsker at passe på både dig og din baby. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Åh hvor jeg forstår dig!

Jeg har heller aldrig taget en eneste pille i alle mine 3 graviditeter, så det er naturligvis også voldsomt for dig at du har skullet tage alle de piller og naturligvis er du bekymret for din lille pige. 

Jeg vil dog sige, at det har været ret nødvendige ting du er medicineret for, og at jeg går ud fra at din læge vurderer din tilstand som gravid før der gives pencilin. Så tag det roligt. 

Hvis jeg var dig, ville jeg fortælle mine bekymring til min læge. Så han eller hun kan berolige dig. Hvor langt har du igen? Håber det bedste for dig og den lille

Ja det har været virkelig uheldigt. 
nu har jeg fået den forebyggende kur mod herpes. Som jeg skal tage indtil slut. Jeg har heldigvis ikke længe igen, er 37+0 i dag. 
Håber hun melder sin ankomst snarest. 
jeg vil Forsøge mig med noget zoneterapi for evt at skubbe lidt til fødselen 

jeg har hvergang jeg har fået medicin talt med læger og fødegang, men de er alle meget rolige og siger bare at det bedre med medicin end uden. Men det har bare ikke fjernet mine bekymringer  jeg har nok bare været super uheldig at få det ene og andet i den her graviditet

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen. 
jeg venter mit 4 barn, og har fået alt verdens medicin under graviditeten 
i mine forrige 3 graviditeter har jeg ikke fået noget somhelst, ikke engang en Panodil. 
men denne gang har jeg haft corona to gange,
en slem bihules betændelse som jeg fik penicillin for, så fik jeg borrelia som jeg fik penicillin for, nu har jeg fået forebyggende penicillin mod herpes i underlivet som jeg skal tage frem til fødselen 

synes jeg konstant og hele tiden blir probbet med medicin og det tager hele glæden ved graviditeten, har mest af alt bare lyst til hun skal ud! For føler slet ikke det er sikkert for hende at bo inde i min krop mere med alt den medicin hele tiden 

jeg er bekymret for hun kan tage skade af det. 
så søger bare nogle der måske har været igennem det samme med medicin i graviditeten? 

Jeg kan godt forstå din bekymring. Da jeg selv har en kronisk tarmsygdom får jeg også medicin. Her har lægerne 'trøstet' mig med at så længe mor har det godt, har baby det godt. Så længe du har oplyst om din graviditet kan du ikke rigtig gøre mere. Men jeg forstår din bekymring 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Jeg forstår godt din bekymring, så jeg deler lige mine erfaringer.
Jeg venter også mit fjerde barn (uge 29), og min krop kan generelt bare ikke lide at være gravid. Til trods for det, har jeg indtil videre fået tre snart fire forhåbentlig sunde og raske børn.

I den første graviditet fik jeg intet medicin, normal gravitet og ukompliceret fødsel. 
I den anden gravitet blev jeg syg med kronisk tarmbetændelse og fik tonsvis af virkelig stærk medicin samt en operation i maven i fuld narkose.
Tredje graviditet fik jeg en blodprop i ben og lunge samt nyrebækkenbetændelse, astma og en ubalance i mit kalkniveau i blodet. Alt sammen noget, der kræver medicinsk behandling.

Denne gang har været mere fredelig - dog stadig ikke medicinfri og med et enkelt lille indgreb i fuld narkose.

Jeg har haft det meget svært ved at tage medicin i graviteten, men er blevet beroliget af alle mulige speciallæger med, at man aldrig vil give medicin til en gravid, hvor man er det mindste i tvivl om, hvorvidt det kan skade! Der er virkelig strenge regler i forhold til det og kun medicin, der virkelig er gennemprøvet på et kæmpe antal gravide - vi snakket mange 100.000 - må bruges til gravide. 

Mine børn er alle sunde og raske og udvikler sig alderssvarende, så jeg må vælge at tro på, at de ikke er påvirkede af deres forløb. En syg mor er et værre alternativ og en større risiko for barnet i maven

Snak med din læge om din bekymring, så du kan slappe af i resten af graviteten

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår godt din bekymring, så jeg deler lige mine erfaringer.
Jeg venter også mit fjerde barn (uge 29), og min krop kan generelt bare ikke lide at være gravid. Til trods for det, har jeg indtil videre fået tre snart fire forhåbentlig sunde og raske børn.

I den første graviditet fik jeg intet medicin, normal gravitet og ukompliceret fødsel. 
I den anden gravitet blev jeg syg med kronisk tarmbetændelse og fik tonsvis af virkelig stærk medicin samt en operation i maven i fuld narkose.
Tredje graviditet fik jeg en blodprop i ben og lunge samt nyrebækkenbetændelse, astma og en ubalance i mit kalkniveau i blodet. Alt sammen noget, der kræver medicinsk behandling.

Denne gang har været mere fredelig - dog stadig ikke medicinfri og med et enkelt lille indgreb i fuld narkose.

Jeg har haft det meget svært ved at tage medicin i graviteten, men er blevet beroliget af alle mulige speciallæger med, at man aldrig vil give medicin til en gravid, hvor man er det mindste i tvivl om, hvorvidt det kan skade! Der er virkelig strenge regler i forhold til det og kun medicin, der virkelig er gennemprøvet på et kæmpe antal gravide - vi snakket mange 100.000 - må bruges til gravide. 

Mine børn er alle sunde og raske og udvikler sig alderssvarende, så jeg må vælge at tro på, at de ikke er påvirkede af deres forløb. En syg mor er et værre alternativ og en større risiko for barnet i maven

Snak med din læge om din bekymring, så du kan slappe af i resten af graviteten

Årrr det også noget af en omgang. 
tak for dit svar, det beroligede mig. 
jeg er lige gået ind i uge 38 så det er heldigvis snart overstået, så kan jeg få ro. 
Jeg føler bare jeg blir pumpet lidt med medicin “bare for en sikkerhedsskyld” 

de ved ikke om jeg har herpes, for først svar på mandag fra prøven, og alligevel er jeg sat i en kur, men jeg har ingen gener eller blitser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.