Gravid- bange for corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.992 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2022

Anonym trådstarter

Er jeg den eneste der, som gravid, er nervøs for at få corona? Jeg er vaccineret tre gange, men det er jo mange måneder siden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2022

Milla1992

Jeg testede positiv for covid en uges tid efter at jeg testede positiv på en graviditetstest, og jeg er ligesom dig vaccineret 3 gange. Nu havde jeg godt nok et ret mildt forløb, men baby har det altså helt fint inde i min mave og vokser som den skal  

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym

Jeg har haft corona i graviditeten og har 2 stik, jeg var dårlig i 1,5 døgn baby har det godt. Min kæreste var meget syg og vaccineret 3 gange 

Anmeld Citér

27. juli 2022

kamikaze

Tal med din læge ❤️ Viruset har jo ændret sig en del, og jeg tror ikke man længere observerer de samme risici for gravide som tidligere. Men det har lægen bedre styr på.

Anmeld Citér

27. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Er jeg den eneste der, som gravid, er nervøs for at få corona? Jeg er vaccineret tre gange, men det er jo mange måneder siden. 

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme-og-komplikationer/infektioner-i-graviditeten/graviditet-og-covid-19/

læs dette link fra sundhed.dk. Det vil forhåbentlig give dig noget ro. Covid-19 er ikke længere farligt for gravid.

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym

Nej du er ikke den eneste. Jeg er snart indenfor termin og vi har begge hele tiden forsøgt at undgå at blive smittet og er stadig lidt bekymrede for det. 
Det lyder umiddelbart som om de slemme tilfælde har været tidligere med Delta varianten og at de fleste får milde forløb, hvor det ikke skader baby. 

Anmeld Citér

27. juli 2022

Måskemor

Jeg havde corona omkring uge 12. Var dårlig i 1,5 døgn med hovedpine, hoste og snot. Har nu termin om et par uger, så umiddelbart har det ikke betydet noget. Det er mest i slutningen af graviditeten man skal være opmærksom så vidt jeg forstår. Men hvis nan får covid under graviditeten kontakter man jo læge og evt. fødegang, og så vil de vurdere, om der skal ekstra kontrol til. Så jeg tager det umiddelbart roligt.

Anmeld Citér

28. juli 2022

Mrs.

Jeg er ikke vaccineret, og jeg fik corona i januar (fødte i maj). Jeg havde en dag med feber og havde det skidt, og det var det. Lille pigen har ingen mén af det og var ikke påvirket mens hun var i maven heller

jeg blev tilbudt kontroller efter, fik 2 scanninger efter jeg var ovre hvor jeg kunne smitte og alt var godt. Jeg ringede til fødegangen som henviste videre i forhold til scanninger

Anmeld Citér

28. juli 2022

B&J

Jeg havde corona i slut min graviditet og var også møg bange men mild forløb med corona og nu har jeg en lille sund og rask baby ved min side på 5mdr 

Anmeld Citér

28. juli 2022

AA16

Anonym skriver:

Nej du er ikke den eneste. Jeg er snart indenfor termin og vi har begge hele tiden forsøgt at undgå at blive smittet og er stadig lidt bekymrede for det. 
Det lyder umiddelbart som om de slemme tilfælde har været tidligere med Delta varianten og at de fleste får milde forløb, hvor det ikke skader baby. 

Jeg har haft to hårde forløb med corona. 
i 1 og i 2 trimester. Jeg er 38 uger og alle skanninger har været normale

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.