Svamp i skeden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2022

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Lichen Sclerosus? Det bliver tit forvekslet med svamp og har lidt samme symptomer som du beskriver. 

Hvad kan man gøre ved det? Og hvordan finder man ud af om det er det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Den har jeg bare brugt længe uden virkning, jeg har været på en lang antibiotika kur og tænker det derfor jeg har fået svamp. 
jeg må holde ud og få en tablet mod svamp når jeg har født. 

Shit jeg føler med dig - men ja, har også hørt a38 kan virke!! Og drik masser af vand! Jo mere du tisser jo bedre er det

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nej det samme tænkte jeg, da jeg sagtens kan have trusser osv på, men lægen siger at man ikke kan få små hudarvskrabninger af svamp derfor er jeg sat i herpes kur indtil fødselen

Sikke da noget pjat af den læge at sige sådan. Hvis man klør sig (som man ofte gør med svamp) så laver man da små hudafskrabninger.  

Anmeld Citér

27. juli 2022

Cerenia

Anonym skriver:

Hvad kan man gøre ved det? Og hvordan finder man ud af om det er det?

Man bliver henvist til en gynækolog og får taget en biopsi som kan fortælle om det er det. Ofte kan de dog se det med det blotte øje og behøver ingen biopsi. 

det er en kronisk livslang sygdom som ikke kan gå væk, men bliver behandlet med dermovat (binyrebarkhormon salve) 

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Man bliver henvist til en gynækolog og får taget en biopsi som kan fortælle om det er det. Ofte kan de dog se det med det blotte øje og behøver ingen biopsi. 

det er en kronisk livslang sygdom som ikke kan gå væk, men bliver behandlet med dermovat (binyrebarkhormon salve) 

Okay tak�� jeg har tit hos egen læge til gynækologisk undersøgelse d. 8 august. Så vil jeg bede dem om en henvisning

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikke da noget pjat af den læge at sige sådan. Hvis man klør sig (som man ofte gør med svamp) så laver man da små hudafskrabninger.  

Ja altså, synes det lidt irriterende nu at være på en forebyggende herpes kur indtil fødselen når det højst sansynligt bare er svamp. 

Anmeld Citér

27. juli 2022

Cerenia

Anonym skriver:

Okay tak�� jeg har tit hos egen læge til gynækologisk undersøgelse d. 8 august. Så vil jeg bede dem om en henvisning

Du kan jo lige Google lichen sclerosus og læse om det og se om du kan genkende det  

men god ide! Mange læger kender dog ikke så meget til sygdommen. Tog mig mange år at blive diagnosticeret

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja altså, synes det lidt irriterende nu at være på en forebyggende herpes kur indtil fødselen når det højst sansynligt bare er svamp. 

Det forstår jeg sandelig godt. Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at bruge canesten (så vidt jeg kan læse mig frem til er det kun i 1. Trimester det ikk må bruges) også prøv med en gang A38 som har naturlige mælkebakterier. 

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det forstår jeg sandelig godt. Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at bruge canesten (så vidt jeg kan læse mig frem til er det kun i 1. Trimester det ikk må bruges) også prøv med en gang A38 som har naturlige mælkebakterier. 

Jeg har købt mig en a38, så den vil jeg bruge i et par dage og se om det ikke lindre  

Anmeld Citér

27. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har købt mig en a38, så den vil jeg bruge i et par dage og se om det ikke lindre  

Krydser fingre for det vil hjælpe dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.