Lære at strikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.179 visninger
4 svar
3 synes godt om
26. juli 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg vil så gerne kunne strikke noget. Men jeg har ingen der kan lære mig det. Jeg har lært mig at strikke ret og vrang og slå masker op fra YouTube, men kan ikke læse en opskrift, har ikke forstand på strikketæthed, str på nåle, garn osv.

Kender I en god blog, YouTube-kanal, bog eller andet, hvor man kan lære det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2022

Lillenine

Hej,

Mange garnbutikker har strikkecafe engang i mellem, og er altid klar på at hjælpe hvis der ikke er for travlt i butikken.

Jeg vil anbefale at starte med noget nemt, f.eks. er karklud, et håndklæde eller lign. Noget der bliver til noget forholdsvist hurtigt.

Jeg var selv ret glad for politikkens strikke og hæklebog da jeg begyndte ��

https://strikker.dk/hjemmestrikket-karklud/

Den her ligner en god begynder opskrift.

God fornøjelse ��

Anmeld Citér

26. juli 2022

MVFL

Profilbillede for MVFL

Kimmie Munkholm har lavet vildt mange gode videoer som beskriver langt de fleste af de teknikker man kan komme til at bruge. Find hende på Instagram/YouTube. Hun arbejder sammen med PetiteKnit og har lavet video guides til hendes opskrifter. PetiteKnit lavet nogle virkelig godt beskrevne opskrifter og sammen med Kimmie Munkholms videoer så kommer man virkelig langt

Anmeld Citér

26. juli 2022

Tin

Profilbillede for Tin
Morogbarn skriver:

Jeg vil så gerne kunne strikke noget. Men jeg har ingen der kan lære mig det. Jeg har lært mig at strikke ret og vrang og slå masker op fra YouTube, men kan ikke læse en opskrift, har ikke forstand på strikketæthed, str på nåle, garn osv.

https://rito.dk/strikkeboger/6569-laer-at-strikke-med-50-firkanter-bog-af-che-lam-9788740610277.html

Jeg er total nybegynder,  og kan helt klart anbefale at starte med at strikke ud fra ovenstående bog.

Du lære alt fra bunden, og lærer at læse en opskrift. Det et virkelig en let bog at forstå og alt forklares og vises trin for trin. 

Anmeld Citér

26. juli 2022

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Morogbarn skriver:

Easyasknit på Instagram har lette opskrifter, hvor der er videoer af hver maske eller teknik, der bruges i opskriften. Så man guides på video step by step. Jeg kunne heller ikke strikke, men startede i december 21 og har så småt fået styr på opskrifter (op til middelniveau), og bruger netop google og youtube hver gang jeg støder på forkortelser eller teknikker jeg ikke kender til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.